Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ekim '06

 
Kategori
Futbol
 

Futbol sezonu duraklama döneminde

Futbol sezonu duraklama döneminde
 

Her dönem farklı zevkler oluşur insan bünyesinde. Bizim ülkemizde bitmez dedigim bir futbol aşkı vardı. Taraftarlar bana gore kendilerini harap ediyorlardı. Sanırım coğu insanımız bu durumun farkına varmış durumda!

Bütün zevklerde oldugu gibi futbol zevkinin de fanatikleri dışında sonu geldi. Son olarak gectigimiz yıl ile bu yılı kıyaslıyorum da hic de eskisi kadar rağbet görmüyor Türkiye Süper Lig maçları.

Hatta taraftarlar bile artık eskisi gibi gitmiyor maçlara. Ben bir Beşiktaşlı olarak üniversite yıllarımda, tabi ki Beşiktaş başta olmak üzere Fenerbahçe ve Galatasaray'ın da hiçbir maçını kaçırmazdım. Özellikle Beşiktaşın 100. yılında İnönü Stadı'nda yapılan. Beşiktaş'ın Galatasaray'la oynadıgı ve şampiyon oldugu macı saniye saniye hala hatırlıyorum.

Çok heyecen verirdi maçları seyretmek, oturup yorum yapmak ama dedim ya sanırım eski günlerde kaldı futbolun insanın yaşama amacı olması. Bana kalırsa iyi de oldu.

Ayrıca Türkiye Süper Lig futbol sezonu 8 haftayı arkasında bıraktı ve 9. haftasında, eski etkisi toplumumuzun üzerinden kalkmış durumda yani futbol duraklama doneminde...

Peki ya sizce şimdi ne değişti de fanatik olarak düşündüğümüz onca insan eskisi kadar rağbet gostermiyor? Macları statta izlemeye gitmiyor?

Bana kalırsa oncelikli olarak insanı futboldan soguttular. Bunu yapan da aslında bizleriz. Bir genelleme yaparsak lig de 1. sırada olan takımla ozellikle 4 buyukler olarak niteledigimiz takımlar mac yaptıklarında daha fazla efor sarfediyorlar. Hatta şampiyonluk maclarında işin boyutunu aşıp macları satın alıyorlar peki ya bu durumda seyirciyi hic duşunen var mı acaba? Haksızlık oldugu duşuncesiyle seyirci sıkılıyor ve güvensizleşiyor. Hatta gecen 90 dakikayı boşa gecen zaman olarak niteliyorlar.

Haksız da degiller etik kurallara uymayan bir toplum icerisinde maclardan da farklı bir sonuc beklenemez degil mi?

Sizce bu durumda, bir de futbola şiddette karıştı diyebilir miyiz? Bir sevinc gostergesi olarak tuttuğumuz takımın macı kazandıgında balkona cıkıp atılan bir kör kurşun diyebilir miyiz?

Peki ya en yakınımızdaki insanların kalbini bir zevk ugruna kırmamız olabilir mi?

Bana kalırsa durum gayet acık. Futbolun insanlar üzerindeki eski etkisini kaybetmiş olduguna seviniyorum...

 
Toplam blog
: 27
: 2069
Kayıt tarihi
: 14.08.06
 
 

İzmir doğumluyum ama tamamen bir Çanakkale aşığıyım. Herkesin hayatı bir öyküden oluşuyor ve ben ..