Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ekim '13

 
Kategori
İzmir
 

Gaza gelme İZMİRGAZ, senden büyük vatandaş var!

Gaza gelme İZMİRGAZ, senden büyük vatandaş var!
 

Güzel memleketimin İzmirinde nacizhane bir hayat sürerken, bir gün baktık ki elimizde az biraz para olmuş, bankalar da kredi vermek için birbirleriyle yarışır hale gelmiş, kiralar da almış başını gitmiş, artık bir ev almanın vakti geldi diye düşündük ve nihayet bütçemize göre bir ev bulduk. Ev ararken, en önemli kriterimiz doğalgaz idi, zira ailemizin bir de küçük ferdi var, her ne kadar devletimize sigorta primimi yatırsam da yararlanamadığım bir sağlık sisteminden dolayı özel doktorlarda soluğu aldığımızda ciddi masraflar ortaya çıkabiliyor, dolayısıyla üşümemesi lazım. Doğalgaz hattına yaklaşık 20 metre uzaklıkta bir binada ev bulduk, araştırdık soruşturduk yatırım bölgesinde olduğunu öğrendiğimiz, üç vakte kadar doğalgaz denen günümüz nimetinin geleceği bu evi aldık. Çünkü doğalgazı kurulu olunca fırsatçılara gün doğuyor ve ev fiyatlarında ciddi oynamalar oluyor. Bu arada bilenler bilir, bahsettiğim bölge Yağhaneler-Konak bölgesidir, İzmir'de merkeze 10-15 dk içerisinde ulaşabileceğiniz çok da sapa olmayan oldukça merkezi bir yerdir. Caddenin gidiş yönünde gaz olan, dönüş yönünde gaz olmayan bir muhitten bahsediyorum size...

Gel zaman git zaman biz doğalgaz için gerekli müracaatlarımızı yapmış, doğalgazın gelmesini beklerken, 2013 Ağustos sonu hattın olduğu caddedeki asfalt tamamen söküldü. Biz doğalgazın geleceğini tahmin etmedik, çünkü son görüşmemde Hazirandaki kazı listesinde adı olan sokağımız, Ekime kadar listeden çıkartılmıştı. "Hayırdır inşallah..." dedikten sonra cümle komşular beklemeye başladık. Kazıldıktan 1 hafta sonra hala çalışma olmayınca rutin asfalt çalışmasıdır diye umutlarımızı rafa kaldırdık. Taa ki o geceye kadar...

Bir gece baktım ki, benim bir alt sokağım 540 Sokak girişinde levhalar, kepçeler, eli kazmalı adamlar var. Levhalara biraz dikkat ettiğimde özlediğim renkler ve harfler bana gece karanlığında gülümsedi. Heyecanla yaklaşınca İZMİRGAZ ekibinin geldiğini ve 540 sokağa doğru kazı yaptığını farkettim. Yanlarına yaklaştım, kolay gelsin dedim, başka sokaklara ne zaman girersiniz diye sordum. İşçi arkadaşım talimat geldiğinde girileceğini, 1 gecede sokağın tesisatını döşeyip çıkabileceklerini söyledi. İçimi tarifsiz bir huzur kapladı, hatta yapılması, evlere çekilmesi falan belki bu kışa bile yetişir diye sevindim. O sevinçle evime döndüm.

Ertesi günü o hummalı çalışmadan sonra sokağa sükunet çöktü. Kepçeler gitti, adamlar gitti, levhalar gitti. Çukurlar kapatıldı. Sonraki geceler hiç çalışma olmadı. Ve bir sabah baktık ki kocaman asfalt makineleri gelmiş ve sabaha karşı asfalt atıp gitmişlerdi. Herşey ilk günkü haline döndü. Tek farkla: Artık kaymak gibi bir asfaltımız oldu. Acaba dedik o sokaktan ana dağıtım belirlediler, diğer sokaklara ordan mı dağılacak ? Daha bir dikkat edince, sadece sokağın başındaki 5 binaya doğalgaz verildiğini, sokağın tamamına bile hat döşenmediğini gördük. Sonra kendimize sorar olduk: kimdi bu 5 binadaki şanslı (!) insanlar? Sokağın devamındaki insanlara neden hat verilmedi ? Peki yeniden buraya gaz için gelinirse, asfalt nasıl kaldırılacaktı? Sizlerin ve benim cebimden çıkan vergilerle alınan asfalt, hazır kaldırılmışken hat döşemeyen İZMİRGAZ, yepyeni kaymak gibi asfaltı kırdığı zaman, belediyeye bununla ilgili bir tazminat ödeyecekmiydi ? Yoksa umrunda bile olmadan asfaltı kırıp, gidecek, üzerine aylarca çukurlarla vatandaş mı mücadele edecekti? En büyük ve önemli soru, biz niye eşit  değildik? Sonra vatandaş sesini duyurmak istedi, gösteriler yaptı, İZMİRGAZ'ın ruhuna Cuma namazı sonrası lokmalar döküldü. Protestomuzu yaptık ama bir yetkili bile bizi kaale almadı, açıklama yapmadı, cevap vermedi. Sonra sustuk.

Şimdilerde evime aldığım elektrikli kaloriferle 3+1 evimde 1+0 hayat sürüyorum. O 5 bina hakkında bir fikrim yok, zaten o sokağa baktıkça canım sıkılıyor, geriliyorum, gidip İzmirgaza şikayet etmek istiyorum, şikayet mail hattı bozuk, telefon açıyorum kimse cevap vermiyor, faks çekiyorum dönüş yapılmıyor. Sadece caddeden sokaklara doğalgaz dağıtıp, onlarca abone kazanabilecekken, basit bir yatırımla karlı bir iş yapabilecekken, hazır asfalt sökülmüşken kolayca kazıp altyapıyı bitirebilecekken, olmadı, yapmadılar. Birkaç sözü geçen abimizin evlerini ısıtırken, bizlerin yüzüne bakmadılar. Akşam eve gideceğim, hanım yine evin soğukluğundan bahsedecek, dır dır edecek canım sıkılacak. Oğlum henüz konuşamasa da bana hoşgeldin sarılması yaptığında soğuk burnunu çeke çeke boynuma sarılacak ve ben her bunları yaşadığımda İZMİRGAZ yetkililerinin kulaklarını çınlatmaya devam edeceğim. Yeni aldığım evimi bile satmayı düşünüyorum. Ha bu arada hangi kanaldan doğalgaza başvurulması gerekiyorsa söylesinler ordan başvuralım, o 5 bina hangi yolla başvurdu bilemiyoruz, o konuda da yardımlarını bekliyoruz İZMİRGAZ'ın. Ama tek ricam var İZMİRGAZ'a, ne olur gaza gelmeyin, gazı getirin.

İyiliklerle sevgili dostlar... 

 
Toplam blog
: 20
: 1301
Kayıt tarihi
: 10.07.06
 
 

Ben Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Uluslararası İlişkiler bölümünde eğitim görmekteyim. ..