- Kategori
- Basın Yayın / Medya
Gazetelerin internette tıklanma oyunu
Gazeteler Internet üzerinde daha çok tıklanma için yarışıyorlar (1). Bu yarışta öne geçmek için sayfalarının formatlarını ve haberlerin sunumunu değiştiriyorlar. Bu değişiklik gelen okuyucunun daha çok sayfa dolaşmasını sağlamaya yönelik oluyor.
Ana sayfada bir başlık görüyoruz. Başlıklar kimi zaman gizemli oluyor, okuyucu merak edip tıklasın diye... Kimi zaman bu gizem katma çabası yanıltıcı olabiliyor.Başka birşey anlayıp tıklıyoruz ve bambaşka bir içerikle karşılaşıyoruz.
Ana sayfada bir başlık görüyoruz ve bu başlığa tıkladığımızda aynı kategoride çok sayıda başlık geliyor ve onlar arasından asıl tıkladığımız başlığı bulup yeniden tıklamak gerekiyor. Normalde tek tıklama olacakken, gazete artı bir tıklama daha sağlamış oluyor.
Ana sayfada bir başlık görüyoruz ve bu başlığa tıklayıp gittiğimiz sayfada kısaca anlatılıyor ve devamı için yeniden tıklama isteniyor.
Bazı haberlere tıkladığımızda bir sunumla karşılaşıyoruz. Her sayfada ayrı bir fotoğrafın ve yazının olduğu sunumu izlediğimizde tek başlıktan 10-20 tıklama sağlanabiliyor.
Haberlere iliştirilmiş fotoğraf galerileri de çok sayıda tıklama yapmamıza neden oluyor.
Yalnızca bir haber niyetiyle gittiğimiz bir gazete sayfasında onlarca sayfaya tıklayarak ayrıldığımız zamanlar oluyor. Bol zamanımız olduğunda ve hızlı bir bağlantı ile Internet’teysek bir sorun olmuyor ancak diğer zamanlarda gazetelerle aramızdaki bağı kopartacak sıkıntılar oluşabiliyor.
Gerçek tıklanma bilgisi tekil tıklanma sayıları ile hesaplanır. Ancak gazetelerde, gazete içinde dolaşma bilgisi de önemlidir. Bu dolaşmanın sayılmasında aynı habere bağlı birden çok sayfanın olması doğru istatistik bilgisi aktarımını engelleyecektir.
(1) Gazetelerin internette tıklanma yarışı (alexa.com sıraları): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=78072