Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Eylül '16

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Gazetemiz Söke Ekspres 55 yaşında

Gazetemiz  Söke Ekspres  55  yaşında
 

Söke Ekspres ve pamuk toplayan kızlar.


Aydın iline bağlı ilçeler arasında basın – yayın konusunda Söke en zengin ilçelerinden biridir. Bağrında yetiştirdiği yüzlerce yazar vardır. Bunlardan biri de yakında ölümünün 23.yılında birlikte mezarı başında andığımız hikâye, roman, deneme, tarihi roman gibi eserleri yazıp ve bunları Anadolu’dan yurtdışına kadar ulaştırmasını sağlayan bir Sami Kocagöz vardır.  Bugün hâlâ Söke basınında elliye yakın kitap sahibi şair ve yazarlarımız vardır. Söke bu açıdan kültür, dergi, gazete, radyo, televizyon gibi basın, yayın araçlarıyla tanınmış bir ilçedir. Söke Aydın ilçeleri arasında geniş bir kültür coğrafyasına sahiptir. Dünden bugüne Söke kültür hayatına hizmet eden birçok yayın organları ortaya  / gazeteler çıkmıştır. Aklıma gelenleri yazıyorum:

Işık Gazetesi (1919-1922),Ses Gazetesi ( 1936-1937), Söke Gazetesi (1951), Demokrat Söke (1952), Hakikat Gazetesi (1955),Hür Söke (1960-1965),Söke’nin Sesi (1961-1962), Söke Ekspres (1962 ve halen yayınına devam ediyor),Gerçek Gazetesi  (1965), İşçi Gazetesi (1964), Hür Söke ( 1965 - 1968), Yine / Hür Söke (1975-1982),  Halk Gazetesi (1980- 1989), Bilge Gazetesi (1962 ),Yeni Söke (1993 ), hâlâ yayınına devam  ediyor. Söke Esnafın Sesi (1995), Gerçek Gazetesi (1996), yayınına devam ediyor. Söke Özgür Gazetesi (1990), Mizan Gazetesi (1995), Söke Flaş Gazetesi (2011 - yayınına haftalık olarak devam ediyor. Bunlardan başka Maraton Gazetesi, 09 Gündem Gazetesi, Lider Gazetesi- Söke Yarın Gazeteleri gibi çıkmışsa da uzun soluklu yayınları pek devam etmemiştir.

Dergilerimizden Başparmak Dergisi (kuruluşu:1989 – yanına 27 yıldır yayınına devam ediyor, sayı 195 ‘e ulaştı. 12 yıldır yayınına devam eden Sarızeybek dergisi sayı olarak 65 ‘tir. Söke kültürü bağlamında bunların büyük bir önemi ve değeri vardır. Tüm emeği geçenleri kutluyor ve aramızdan ayrılan Söke kültürüne emeği geçenleri rahmetle anıyorum.

Büyük bir onurla Söke basın, yayın kültürüne devam eden günlük gazetelerimizden Yeni Söke, Gerçek, Söke Flaş ve Söke Ekspres, dergilerden Beşparmak, Sarızeybek ve 2016 yılında aramıza katılan İYONYA dergisine de  (hoş geldiniz der), adı geçen dergi ve gazetelerin çalışanlarına, yazarlarına, sahiplerine sağlık ve başarılar diliyorum. Ömürleri uzun olsun diyorum.

Söke Ekspres’te 05 Ocak 2002 ‘den bu yana yazıyorum. Özellikle sanat, folklor ( halk bilimi )  gibi yazılara daha çok önem veriyordum.  Daha önce  (1993- 2002 ) yılları arasında Yeni Söke ‘de yazıyordum.  Her iki gazeteden de çok şeyler öğrendim Sayın Hasan Hüseyin Yavaşoğlu ve Sayın Yılmaz – Kadir Kalaycı’ya buradan sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Çünkü yazı hayatımda bu her iki gazetenin üzerinde büyük hakları vardır. Bunu her yerde onurla ve gururla söylüyorum. Sağ olsunlar var olsunlar diyorum. Tabi bu gazetelerin mutfağında çalışanlara  da aynı dileklerimi tazeliyorum.

Söke Ekspres’in eski kurucularından Şevki Gemicioğlu, Zeki Yavaş, daha sonra sahipliğini yapan Muharrem Bora ve eşi Asiye Bora, yazar duayenlerimizden Halil Özşarlak, Kerim Yalçınkaya ve halen 1993’den bu yana Söke Ekspres’i omuzlayan, bin bir emekle bu günlere getiren Yılmaz ve Kadir Kalaycı beylere ne kadar teşekkür etsek azdır. Şevki Gemicioğlu, Muharrem ve Asiye Bora, Zeki Yavaş’a Allah’tan rahmet diler, Halil Özşarlak, Kerim Yalçınkaya ve Yılmaz Kalaycı ailesine sağlıklı günler diliyorum. Söke gazetesinin çalışkan, iş bilen iyi yetişmiş bir yazı ailesi ve mutfağında özveriyle çaba gösteren bir personeli vardır. Bu azimli grubu tebrik etmek gerekir. Bu görev de Yılmaz Kalaycı’ ya düşer…

Gazeteler bir toplumun konuşan dili, duyan kulağı ve gören gözleridir.  Gazi M. Kemal Atatürk bir sözünde şöyle der: Türkiye Cumhuriyetinin temeli kültür. Basın bir milletin müşterek sesidir” diye vurgular… işte bu kültürü yaşatanlar gazetelerdir. Söke Ekspres ‘te kesintisiz olarak 54 yıldır bu hizmeti onurla sürdürüyor. Söke Ekspres’in 55.  Basın ve yayın yılını en iyi dileklerimle kutluyor,  Başta Yılmaz KALAYCI ve yazı ailesi olmak üzere tüm çalışanlarına, Söke Ekspres’i okuyanlara ve destekleyenlere selam ve sağlık dileklerimi sunuyorum. Söke Ekspres’e daha nice başarı ve mutluluk dolu yıllar diliyorum.

Ayrıca Söke’nin düşman işgalinden kurtuluşunun 94.Yılını kutluyorum. Kuyucak’ta ki Şehit Astsubay Bahri UÇUŞ ‘la birlikte tüm şehit ve gazilerimize Allah’tan rahmet diliyorum. Güzel yurdumuzun bir daha böyle bir acı olayı yaşamamasını diliyorum. Kahraman Ordumuzun başı sağ olsun diyorum…

 

Abdülkadir  GÜLER 

07.09.2016-  SÖKE

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..