Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Eylül '16

 
Kategori
Anılar
 

Sökeli yazar Samim Kocagöz mezarı başında anıldı

Sökeli yazar Samim Kocagöz mezarı  başında anıldı
 

Sökeli yazar Samim Kocagöz ( 1916- 05 Eylül 1993 )


Sökeli yazar ( 1916 - 05 Eylül 1993), Söke’de ve yurdumuzun değişik illerinde sanat ve kültür çevresinde doğumunun 100. Yılı nedeniyle saygıyla ve rahmetle sanat ve kültür dünyasında ve Söke ‘de ölümünün 23. Yılında anılıyor. Anılmayı da hak etmiş bir yazarımızdır. Kırk kuşağı içinde hikâye, roman, deneme, tarih gibi konularda Söke’nin adını yurtiçinde ve yurt dışına değin onurla taşımıştır. Eserlerinin bir kısmı yabancı dillere de çevrilmiştir. Aldığımız bilgilere göre son zamanlardan bazı eserleri Azerbaycan Üniversiteleri’nde tez ve yüksek lisans konusu bile olmuştur. Bu yönüyle sevilen ve sayılan bir yazarımızdır. Eserleriyle sanat, kültür coğrafyasında gönüllerde izler bırakmıştır.

6 Eylül Söke’nin düşman işgalinden kurtuluşunun 92. Yılı etkinlikleri arasında 5 Eylül 2016 pazartesi günü saat 10.30 ‘da Söke Bağarası kasabasına bağlı Akçakaya mahallesinde ( köyünde),  mezarı başında anıldı. Bu anma sırasında Akçakaya Mahallesi (köyü ) muhtarı Nihat Gölçük’te hazır bulundu. Etkinliği Söke Belediyesi Kent Konseyi Başkanı Muzaffer Ceylan, Kent Konseyi Kadın kolları Meclis Başkanı Şennur Çoban Parıldar, Kent Konseyi Genel Sekreteri Eylem Köprüalan Çaldıran ile birlikte hazırladıkları programla bu anma töreni gerçekleşti. Anma töreninde kimle vardı?  Hemen aklıma gelenleri yazıyorum: Kent Konseyi Başkanı Muzaffer Ceylan,  Kent Konseyi Kadın Kolları Meclis Başkanı Şennur Çoban Parıldar, Beşparmak dergisi eski 

Genel Yayın Yönetmeni Talat Avcı, adı geçen derginin Genel Yayın Yönetmeni H.Hüseyin Gökten ve eşleri Aysel Gökten, Akçakaya köyü muhtarı Nihat Nihat  Gölçük, Kadınlar Meclisi Genel Sekreteri Eylem Çaldıran, Söke Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı Tülay Sarayköylü,  dernek üyelerinden Abdülkadir Güler, Metin Akdeniz, Kadın Meclisi üyelerinden Seyhan Cidal, Hatice Remil, Seniha Yay, Leyla Sevindik, Güler Nalbant, Aynur Çavuşoğlu, Ümriye Demirkol, Nesrin Bayrakçı Arslan, Zülfiye Yayla, Muradiye Akçalı, Eylem Çaldıran, Şenergül Bulu, Şermin Akkar, Ecemsu Arkan, Halil Arkan, Gazeteci  Necati Maldar  ve Söke Belediyesi oto şoförü İsa Toprak ile birlikte Akçakaya Köyünde Kocagöz Aile Mezarlığında hazır bulundular. Mezarlığın giriş bölümünde Akçakaya köyü muhtarı Nihat Gölçük ve bir kısım köylüler bizleri karşıladılar. Mezarlık ve çevresi tertemiz hazırlanmıştı. Köyün imamı da aramızda bulundular.  

Yazar Samim Kocagöz’ün mezarına Kalpaklılar adını taşıyan bir çelenk çiçek konuldu. Samim Kocagöz ve tüm şehitlerimiz için bir dakikalık saygı duruşu yapıldı. Saygı duruşundan sonra Şennur Çoban, Talat Avcı, Abdülkadir Güler, H.Hüseyin Gökten ve Tülay Sarayköylü Samim Kocagözle ilgili kısa ve özlü birer konuşma yaptılar. Bu konuşmalardan köyün imamı Kur’an bazı süreler ve ayetler okudu. Başta tüm şehitlerimiz ve gazilerimiz olmak üzere Samim Kocagöz ve bu mezarda vefat edelere dualarda bulunuldu. Mezarı başında dualarla şat edildi.

Adı geçen mezarlıkta dünden bugüne en yakın akrabaları da vardır. Bunlardan bazıları:

Samim Kocagöz (1916-1993 ), Samim Kocagöz’ün eşi Sevinç Kocagöz (  1919- 1991),Halil Kocagöz ( 1930- 1981), Necim Kocagöz (  1921- 1991), Dr. Reşit Gürel ( 1908-1971),Yazar Ferzan Gürel ( 1919- 2009), Vahide Kocagöz ( 1897- 1964), Şükrü Kocagöz ( 1889- 1954), Şükrü Kocagöz’ün kızı Nujan ( 1904-1924), Elisabeth Kocagöz (1923 - 2004 ), Osman zade kızı AYŞE (1880- 1960), AYŞE’ nin mezar taşında dikkatimi çeken Osmanlıca, farsça  yazılan şu sözleri aynen alıyorum:

 “ Dil hasta oldu bir zaman

    Tedavisi de bitti tüvan

    Uçtu nihayet mur-gü can

    Çünkü harap oldu kafes”

Özet olarak açıklamak gerekirse: Bir zaman dil hasta oldu, tedavisi de bitti, nihayet bu can da uçtu, çünkü insan göğsü harap oldu.

Bu anma töreninden sonra Akçakaya Köyü ( mahallesi) muhtarı Nihat Gölçü’nün daveti üzerine evlerine gitti.  İki katlı taştan, betondan yapılmış düzenli bir evleri ve genişçe bir bahçesi vardı. Her şey yerli yerinde. Bahçede yediveren üzüm asmaları ve çiçeklerle dopdolu. Bu bahçede oturduk,  çaylarımızı içtik,   üzümlerinden yedik. Ayrıca Akçakaya’nın pınar sularından içtik.  Köy muhtarı Nihat Gölçü,  Akçakaya hakkında şu bilgileri verdi: Köyümüz çok eski bir köydür, 17. Yüz yılda Akçakaya Tımarı diye geçer. Köyün camisi çok eski olup 1725 tarihinde ibadete açılmıştır. Halen nüfusu 300 civarındadır.  Eğitim-öğretim taşımalıdır. Köyümüzün suyu dağdan geliyor içim hoş bir pınar suyudur. Çocuklarımızın eğitimi için Söke’de ikamet ediyorum. Ancak her gün gelip gidiyorum” dedi…

Samim Kocagöz’ün bana gönderdiği bir mektubu:

9 Aralık 1989 tarihli bana İzmir / Karşıyaka’dan gönderdiği mektup daktilo ile yazılmış, sade ve samimi bir hava içinde yazılmıştır. Bu mektubu arşivimde tam 27 yıldır saklı tutuyorum. Ben de önemi ve tarihi bağlamında aslına uygun olarak aynen sunmak istiyorum:

  SAMİM KOCAGÖZ

  1780 Sokak No: 2

Karşıyaka

-------------

 İZMİR                                                                              

                                                                                                                              9 Aralık 1989

Sayın Abdülkadir Güler,

Mektubunuzu aldım. Göstermiş olduğunuz ilgiye çok teşekkürler ederim. Söke’ye pek sık gelemiyorum. Geçen yıl hafif bir felç geçirdim. Tek parmakla makinede yazmaya başladım. Daha iyiyim.

“BEŞPARMAK” dergisini bana gönderiyorlar. Oğlum Fadıl, Söke’ye gelip gidiyor, ona söylemişler, benimle bir konuşma yaptı. Getirecek. Ben de daha iyileşince yazarım.

Benim şiirlerim yoktur. Dileyim altmış yıl öncesi ortaokul sıralarında kaldı, yitti, gitti. Sonra da hiç şiir yazmadım. Şiiri severim. Güldestenize başarılar… Sökeli şair, öğretmen Ahmet Altümseği unutmayın. Sağ mı bilmiyorum. Yıllar önce Balıkesir Maarif Müdürü idi. Sonra müsteşar oldu galiba. Pek iyi bilemiyorum. Ama benim Söke’de ilkokulda arkadaşımdı. En iyisi siz, Şükran Kurdakul’un Şairler ve Yazarlar Sözlüğüne bir bakınız. Orada var, gözüme ilişmişti. Son baskısında olacak.

 Bende kalan, bulunan kitaplarımdan, Söke Hacı Halil Paşa kitaplığı için göndereceğim. Hepsini bulamam. Yarım yüz yıldır otuz oldu yazdığı  /  kitaplarım.

Selamlar, esenlikler. 

Samim Kocagöz

( imza )

Sökeli yazar Samim Kocagöz, aradan 23 yıl geçse de her zaman gönüllerimizde saygıyla ve sevgiyle anılacaktır. Eserleriyle Söke’nin adını, tarihini, gelerek ve göreneklerini, “Kalpaklılar” adlı eseriyle  Söke’nin Milli Mücadeledeki yerini,  ” Bu şehrin İki Kapısı (  Nabi’nin Park Kahvesi )  “   yapıtıyla Söke’nin yaşayışını ve 1922 lerde Söke’nin kurtuluş günlerini   anımsatıyor.  Her yönüyle Vatanımıza bağlı,  bayrağımıza  bağlı, cumhuriyetimize inanmış bir yazar olarak her zaman saygıyla  anılmaya layıktır. Vefatının 23 yılında rahmetle anıyor, ışıklar içinde uyusun diyorum. 

Abdülkadir  GÜLER 

06. Eylül  2016-  SÖKE

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..