Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ekim '06

 
Kategori
Otomobil
Okunma Sayısı
1761
 

Gecizi bombalar!..

Düne kadar evlerimiz de, mutfaklarımız da kolay-faydalı bir yakıt olarak gördüğümüz LPG'ler artık seyyar bir bomba gibi her yer de taksinin bagajın da, tüpçünün kasasın da, seyyar köftecinin arabasında vatandaşla iç içe yaşıyor... Türkiye'de standart dışı tüple donatılmış binlerce araç sokaklarda-caddelerde cirit atıyor. Kimi otomobiline ilkel bağlantılarla monte ettiği mutfak tüpünü yükleyip yollara düşüyor, kimi benzinden bir kaç kuruş tasarruf etmek için taşıdığı yükün niteliğine aldırmadan ticari aracını-taksisini benzin yuvalarına bağladığı ev tipi tüplerle adeta parça tesirli bombaya dönüştürüyor.

Bu araçların denetim yetkisinin 1999 yılında Sanayi Bakanlığınca Makine Mühendisleri Odasının elinden alınca başı boşluk bütün çıplaklığıyla ortaya çıktı.. Bursa'da ve ilçemiz Gemlik'te iki gün süren bir kontrol da durumun vahametini ortaya koymaya yetti de artı bile. Polisin ilk tespitlerine göre kent-ilçe merkezlerinde tüp gaz dağıtımı yapan araçların neredeyse tamamı LPG'li idi. Üstelik hiç biri standartlara uygun değildi ve hemen yanında onlarca ev tipi tüp gaz olmasına rağmen hiç bir güvenlik önlemi içermiyordu.

Yani bir mahalleyi havaya uçurabilecek bir patlamanın önünde ki tek engel uyduruk alelade yapılmış bir bağlantıydı..! Ancak durum bu kadarla da sınırlı değildi. Standart dışı takılan tankların yanı sıra bir de ters çevrilip benzin yuvalarına rasgele bağlanan tüpler vardı.

Bursa'da ekipler amiri; Türkiye'de çoğunluğu ticari amaçlı kullanılan çok sayıda LPG dönüşümlü aracın trafikte olduğunu, bunların önemli bir bölümünün kaçak ve standart dışı düzenlemelerle kullanıldığı için halkın can-mal-trafik güvenliğinin tehlike altında kaldığını söyledi.

Bu son derece tehlikeli bir iş..! Ne zaman sıkı kontrollerle bu tehlike ortadan kaldırılacak..? Sıkı kontrol ve ağır para cezaları ancak bu çok tehlikeli, kötü durumu ortadan kaldırabilir.

Taksiciler-tüp gaz dağıtımı yapan işyeri sahipleri "Bu işi ucuz olduğu için yapıyoruz" ve "Muhtemel kazalara karşı aşırı hız yapmayarak önlem alıyoruz" diyorlar. LPG'li araçlarla ilgili her şeyin başlangıcı ise 1980'li yıllara dayanıyor. O yıllar da dünya da baş gösteren petrol kriziyle birlikte Likit petrol gazlı (LPG) araçların kullanımı başladı. 1980'li yıllar da bir çok kişi aracına kaçak bağladığı LPG ile trafiğe çıktılar. Bir çok "arka bagaj da" birer mavi mutfak tüpü saklanıyordu.

LPG ancak 1995 yılında resmileşti.. Bunun denetimi, Makine Mühendisleri odasının proje ve yapıp kontrolu dört yıl sürdü. İşler bu sırada kontrollu ve bir düzen içinde yürütülüyordu. Bagajına tüp takıp gezenler azdı. Sanayi Bakanlığı LPG resmileşmesinden 4 yıl sonra 1999 yılında Makine Mühendisleri odasının LPG dönüşümü yapan firmaların denetimi yetkisini fesh etti..!

O günden sonra Türkiye'de 500 den fazla LPG dönüşümü yapan firma başı boş kaldı . Herkes bu işi yapar oldu..

150 milyon verip rast gele her yerde LPG dönüşümü yaptırmanın mümkün olduğu Türkiye'de araçlar birbiri ardına yanıp-patlıyor.
Sanayi Bakanı da bunu seyrediyor, Devlet idaresinin herkesin harcı olmadığı bir daha ortaya çıkıyor..!

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 453
Toplam yorum
: 217
Toplam mesaj
: 30
Ort. okunma sayısı
: 1053
Kayıt tarihi
: 24.07.06
 
 

1933 Kayseri'de doğdum. Kayseri Lisesi Ankara Veteriner Fakültesi, İstanbul Üniversitesi Diş Heki..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster