Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Aralık '16

 
Kategori
Savunma Sporları
 

Geleceğin başpehlivanı Hasan Borucu

Geleceğin başpehlivanı Hasan Borucu
 

HASAN BORUCU


Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri'nde altın kemer kovalayacak yaklaşık 70 isimden birçoğu Antalya, Kocaeli, Samsun gibi ata sporunda ekol olmuş kentlerden… Bir pehlivansa Antalya'dan… ‘HASAN BORUCU‘

Başpehlivan olma yolunda ilerleyen ve birçok müsabakalarda eli boş dönmeyip aldığı sayısız ödüller ile Hasan Borucu’yu daha yakından tanıyalım.

1.Öncelikle sizi biraz tanıyabilir miyiz?

Ben Hasan Borucu, 25 yaşındayım ve Antalya’da yaşıyorum. Pehlivanım, profesyonel olarak 13 senedir yağlı güreş ile ilgileniyorum.

2.Sporla ilgilenmeye ne zaman başladınız ve yağlı güreş hayatınıza nasıl girdi?

Güreşçi bir ailenin çocuğuydum. Dedem, üç amcam ve iki erkek kardeşimde pehlivan. İsmini taşımaktan gurur duyduğum pehlivan dedemin çabaları sonucunda profesyonel bir güreşçiyim ve 5 tane Türkiye şampiyonluğum var. Hedefim başpehlivan olmak ve başaracağıma da inanıyorum. Antalya’mızı en iyi şekilde temsil etmeye devam edeceğim.

3.Güreşin olimpiyat oyunlarından çıkarılması konusunda ne söylemek istersiniz?

Güreş, Türk insanın Avrupa’da yayılmasına vesile olmuş bir spor dalıdır. Türklerin simgesidir. Savaş meydanlarında, düğünlerimizde ve çeşitli törenlerimizde yapılan bir spor dalıdır. Bu bakımdan olimpiyatlardan çıkarılmış olması Türk güreşine de balta vuracaktır.Güreş, maratondan sonra olimpiyatların simgesi olan bir spordur.UNESCO’nun bile koruma kararı aldığı bu spor dalının oyunlardan çıkarılması doğru verilmiş bir karar değildir. Değişiklikler sayesinde ilgi yeniden çekilebilir. Lüzumsuz kural değişiklikleri oldu. Bu da seyredilme zevkini azalttı. Bunlar düzeldiğinde ilgi yeniden artar. Dünyanın büyük bir nüfus kitlesi bu sporu yapıyor veya izliyor. 1970’li yılların başına kadar ABD’de bu spor yapılmazken, daha sonraki yıllarda ilgi ortaya çıktı. Bu ülkeden birçok şampiyon güreşçi yetişti.Gerek minder güreşi, gerek yağlı ve karakucak güreşleri Türk sporunun önde gelen dallarıdır. Bu nedenle el birliğiyle bu karara karşı direnmeli ve kararın haksızlığını gündeme getirmeliyiz.

4.Son olarak, ülkemizde yağlı güreşe olan ilgiyi artırmak için neler yapılmalı?

Yağlı Güreşler 650 yıllık tarihi geçmişi olan, Türk sporunun temeli olarak kabul edilen bir branşımız. Bu branşımızın Antalya’da büyük ilgi ile karşılanıyor bu bizi sevindiriyor. Fakat bu geleneğin nesiller boyu sürebilmesi için gençlere sevdirmek gerekiyor. Bunuda medya sayesinde başarabiliriz. Gerek gazeteler gerekse TV reklamlarında bir tek güreş değil unutulmaya yüz tutmuş ata sporlarmızın reklamı yapılmalıdır.

Vaktini bana ayırdığı için Hasan Borucuya teşekkür ediyorum. Hedeflerine ulaşıp başpehlivan olması dileğiyle..

 

 
Toplam blog
: 6
: 213
Kayıt tarihi
: 21.12.16
 
 

Medya ve İletişim Öğrencisi- Savaş Muhabiri olma yolunda adım adım. ..