Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ağustos '22

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Gelir Adaletsizliği Çözümsüz

Doğal bir temele dayanıyor çünkü daha az yetenekli, tembel, zekâsı düşük biri eşit ya da daha fazla kazanamaz.

Ve toplumda insanların bir kısmı bu bakımdan üstün diğerleri aşağıda.

Yani insanların gelir seviyeleri yetenek, çalışkanlık ve zekâ seviyesine göre.

Gelir adaletsizliği çözümsüz ama seviyeler arasındaki fark azaltılabilir.

Her toplumda fertler arasında mutlaka belli ölçülerde gelir farkları olur gelir adaletsizliği tamamen ortadan kaldırılamaz.

Zaten bu doğal farka itiraz eden yok ama birinin geliri diğerinin yüz katı filan olursa gelir adaletsizliği aslında işte budur.

Bir de pek dikkat edilmeyen en alttaki acından ölüyor en üsteki milyarlarla oynuyor kabul edilemez ve sorunlu bir durum, niye böyle?

İkisinde de sorun var; kesinlikle incelemeye alırım.

Zekâlar arasında bu kadar fark olamaz ama azimler arasında olur ve tok tamam da aç azimli olmaya mecburdur.

Fakirin “Ben gayret ediyorum ama olmuyor” itirazı varsa orada devlet yoktur.

Ve ayrıca aç kalacak kadar zekâsız insan yoktur.

Ben devletin gelir adaletsizliğini artırıcı bir şekilde daha çok zenginlerle ilgilendiğini düşünüyorum.

Yardım politikaları fakire ihanettir.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..