Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Haziran '09

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

GEZEGENİN SİZE İHTİYACI VAR

GEZEGENİN SİZE İHTİYACI VAR
 

2009 yılı Dünya Çevre Günü’nün ana teması “Gezegeninizin Size İhtiyacı Var”, sloganı da “İklim Değişikliği ile Mücadele için Birleşin” olarak belirlenmişti. Bu tema, 06-19 Aralık 2009 tarihleri arasında Kopenhag’da gerçekleşecek Birleşmiş Milletler İklim Görüşmeleri Toplantısı’nda, “milletlerin iklim değişikliği ile mücadelede yeni bir anlaşmada buluşmaları”, “yoksullukla mücadele” ve “iyileştirilmiş orman yönetimi” ile bağlantılarının altını çizmeyi hedefleniyor.

5 Haziran’da tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde ve Alanya’mızda da Çevre Günü ile ilgili çeşitli etkinlikler yapıldı.

Alanya’da yapılan 1. Çevre Festivali alanına ziyarete gittiğimde oldukça şaşırdım ve hayal kırıklığına uğradım. Şaşırdım, çünkü Alanya’da ilk defa böyle bir organizasyon oluyordu.
Hayal kırıklığına uğradım, çünkü katılımcı okul ve STK sayısı azdı. Her şeye rağmen, organizasyonda emeği geçen ALÇED Başkanı Şerefnur Kayhan’a, Alanya Belediyesi’ne ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bu etkinlik için teşekkür ediyorum.

Alanya’da “Çevre” ile ilgili sürecin son 10 yılında eğitim çalışmaları yapmaya çalışırken ne kadar zorlandığımızı stantları gezerken hatırladım… Rica ve özel ilişkilerimiz ile eğitim vermeye gidiyorduk, sanki yasak ve gizli bir şey yapıyormuşuz gibi. Bu yıl “Festival” hüviyetinde karşımıza çıkan “çevre ve çevre sorunlarımızı” keşke sosyo ekonomik yapımızı değiştiren “turizm” olgusu ile birlikte yıllar önce ele alabilseydik.

Festival stantlarını gezerken gözüme çarpan tek farkındalık, Türkler İMKB Anadolu Öğretmen Lisesi’nin bitki ve tohum kolleksiyonu oldu. Standı tanıtmaya çalışan genç kardeşimize, kendimi tanıtmadan “ O ne, bu ne?” diye ahret sualleri sorup biraz bunalttım ama sonunu iyi bağladık; “ Bu bitkilerin en az yarısının orijinal adlarını ve yaşam ortamlarını öğrenirseniz, okulunuza Hayrettin Karaca’yı davet edebilirim “ dedim.

Alanya Belediyesi’nin, Çevre ve Orman Bakanlığı tarafından Türkiye genelinde çevre faaliyetleri nedeniyle “En Çevreci 3. Belediye” ödülü alması ayrı bir keyifli durumdu. Belediye Çevre Sağlık Müdürü Özcan Saraç ve birimi haklı bir gurur pozu verdiler objektiflere. Kutluyorum.

Bir gün herkes “çevreci “ olacak. Zira, topraklarımızı, ormanlarımızı, meralarımızı tahrip ederek, biyolojik çeşitliliğimizi yok ederek, suyumuzu kirleterek, yanlış kullanarak dünyamızı saran ekolojik güvenlik ağının iplerini beşer, onar çözüyoruz. Eğer, bu şekilde yaşamaya devam edersek, çocuklarımızın, torunlarımızın, yani gelecek nesillerimizin en temel ihtiyaçlarını karşılama, hatta yaşama olanaklarının bile ellerinden alınmasına neden olacağız.

Tüketim alışkanlıklarımızı yeniden gözden geçirmemize, yaşamak için yaşatmak gerektiği bilincine ve siyasileri çevreyi gözeten çözümler üretmeye zorlayıncaya kadar alacağımız daha epey yol olsa da biz hep aynı türküyü söylemeye devam edeceğiz.

Gezegenin hepimize ihtiyacı var..!

 
Toplam blog
: 272
: 734
Kayıt tarihi
: 13.10.07
 
 

1959 Sinop Bektaşağa Köyü doğumluyum. Yaşamda, anlaşılacak bir şeyi olanlara ve bunu öğreti yapan..