Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Eylül '17

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Gıda Güvenliği Nerede

Gıda Güvenliği Nerede
 

Bir yazıya “Bu ne biçim iş? “ diye giriş yapılmaz ben  yapıcı eleştirilerde bulunmak istiyorum. Tüketici iyice çıldırma evresine geldi. Gıda güvenliği diye bağırıyoruz , yazıyoruz, tepki gösteriyoruz, bilinçlendiriyoruz, çabalıyoruz ama bu kadar mı boşa gidiyor? Bu kadar düşünceli firmalar üreticiler varken , onları da bu köşeye taşırken teşekkürlerimizi iletirken, hatalı olanları da belirtmek gerekiyor.

ZIMBA NE ?

Bir gıda ürünü var o paketin içinde, birçok kapatma yöntemi ve ambalaj çeşidi var. Zımbalanan bir gıda paketinin üstündeki zımba diyor ki : “Beni gıdanın içine düşür, her türlü risk taşıyayım.” Gözlük yardımıyla görenler beni zorla bulsun, gözlük takmayanlar da açsın döksün paket gıdayı da bulamasın zımbayı. Gıda ürününde zımbanın ne işi var? Mantıklı bir cevap bulmak zor. Sadece kapatmak için tek elimize kalan seçenek bu mu? Tek bir ürünü örnek göstererek söylemiyorum. Karşıma bu şekilde ondan fazla ürün çıktı. Dikkat! Ben zımbanın gıdaya uygunluğundan veya sertifikasından bahsetmiyorum, tüketim sırasındaki gıda ile birlikte bulunma halinden bahsediyorum. Gözlemlediğim şikayetler hep bunun üzerine.

Yapıcı eleştirilerdir bunlar.

En doğrusu ve  gıda güvenliği açısından olması gereken durum ne ise üretilen ürün çeşidine göre şekillendirilmeli.” Bu mesleğin düşünce yapısında olmayıp da “ Bir paketi nasıl kapatırız? Aa zımba yapalım. “ düşüncesinin doğru olmadığını düşünüyorum.

Aslında tek zımba değil, anlatmak istediğm gıda güvenliğini riske atacak durumlar.  Bugüne kadar zımba ve buna benzer parçalarla ilgili sorun yaşamamış olabilirsiniz (ki yaşandı.) bu konuda dikkat edilmesi gerektiğini hatırlatmak bizlerin en önemli görevi.

Not:  “ Zımba günah keçisi oldu. “                                                                             

Sağlıkla Kalın!

Gıda Mühendisi- Nermin Özge Bilge

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..