Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Temmuz '15

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Gıda güvenliği ve cam ambalaj ilişkisi

Gıda güvenliği ve cam ambalaj ilişkisi
 

Gıda güvenliği ve cam ambalaj ilişkisi


Sıvı tüketiminin daha da arttığı bu yaz günlerinde aldığınız içeceklerin ambalajlarına dikkat etmeniz gerekiyor. Piyasada içecekler bir çok farklı şekilde karşımıza çıkıyor ama bir tanesi var ki “ Ben en sağlıklı olanım. ” diye bize raftan el sallıyor. Tabi ki tahmin ettiğiniz gibi cam ambalajdan bahsediyorum.

Bu diğer ambalajların kötü olduğu anlamına gelmiyor, ambalaj tasarımı ve çeşidine göre gıda güvenliğinden bahsedebiliriz fakat içlerinde sıralama yaptığımızda camın önde olduğu herkes tarafından bilinir.

Peki neden cam ambalaj?  Bunun en önemli nedeni camın bir gıda maddesiyle etkileşime girmeyişi yani kimyasal değişim yaratmamasıdır. Cam ambalajın içini göstermesi tüketiciye karşı bir albeni sağlar ve bu da cam ambalajın avantajlarından biridir. Bu durum ancak gıda bozuksa veya tüketilmemesi gerekiyorsa olumsuz bir özelliğe dönüşür ki bu zaten tüketicinin yararınadır. Renkli camlar ise gıda maddelerini güneş ışığının etkilerinden koruyan bir özelliğe sahiptir. Bana göre en güzeli ise cam ambalajın çevre kirliliğini önlemesidir. Hep cam ambalajın avantajlarından bahsettim, tabi ki her şeyin avantajlarının yanında dezavantajları da vardır fakat güvenli gıda tüketimi ve sağlık söz konusuysa avantajlarını bilmemiz yeterli.

Campet … bana göre güvenli gıda tüketiminin en güzel örneklerinden biri. Bir çok tüketicinin henüz campeti çözememiş durumda olduğunun farkındayım. Sizlere bunu basit bir dille anlatmaya çalışayım. Bildiğimiz pet şişenin içerişinin ince, kırılmayan ve saf bir camla kaplandığını düşünün, bu cam sizin sürekli gördüğünüz cam formunda olmadığı için onu görmeye çalışmayın. Bazen " İçine bakıyorum içinde cam göremiyorum, cam nerde? “ gibi tepkilerle karşılaşıyorum bunlara hiç gerek yok. İşte bu yapıdan dolayı campet gıda ürünlerinde cam sağlığını bizlere vermiş oluyor. Dışındaki pet ise depolama ve taşıma kolaylığını sağlıyor.

Piyasaya bu yenilikleri kazandıran firmayı ve meslektaşımı takdir ediyorum.

Gıda güvenliği söz konusuysa cam ambalaj kaçınılmazdır.  Sağlıkla kalın!

Not : “ İnsan gibi ambalajın da içi dışı bir olanı makbul. “                                        

Gıda Mühendisi – Nermin Özge BİLGE

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..