Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Nisan '17

 
Kategori
Sinema
 

Gizli sayfalar ( Hidden Figures)

Gizli sayfalar ( Hidden Figures)
 

2017 yılının en güzel filmlerinden (tabi ki bana göre ) birisi hakkında yazmadan duramazdım. 

Oldum olası sosyal mesaj içerikli, özellikle bu şekilde geçmişi iyi yansıtabilen filmleri sevmişimdir. Irkçılık başta olmak üzere dünyada ki bu tür yaşanan haksızlık dolu olayları anlatabilen , hiç olmazsa hakkıyla anlatabilen çok az film var. Genellikle aşk, ihtiras, intikam ile dolu akılda kalmayan o kadar çok film çekiliyor ki , kimi zaman e zaten buna benzer bir film izlemiştim diye başından kapadığım filmlerin sayısını unuttum diyebilirim. Bu şekilde geçmiş yılları anlatan, sıkmadan, bıktırmadan , toplumsal konulara değinen kaliteli filmler çok az yapılıyor. 

Bir kere kesinlikle akıcı bir film. İkincisi konu olarak sadece afro-amerikan kökenlilerin çektiği zorlukları değil kadınların da iş hayatında özellikle film de geçen  Nasa gibi  bir yerde ne kadar başarılı olabileceklerini gösteren , izlerken zevk aldığım bir film oldu. Özelikler gerçek hayatta ki insanların, yaşadıklarını anlatması filmi daha dikkatli izlemenizi sağlıyor. Film boyunca izlerken sanırım en çok kullandığım kelime " Nasıl yani ?"  oldu. Gerçekten anlam veremediğim olaylar yaşayan hem de sadece ten renginden dolayı bu olayları yaşayan o insanlar adına benim için sızladı ki nasıl böyle davranıldığını anlamak hiç mi hiç mümkün değil. Gerçi izlediğimiz ve geçmiş döneme ait her türlü köle filminde, geçmiş dönemi anlatan ırkçılığın geçtiği filmlerde sürekli aynı sorular geçmiştir aklımızdan eminim. 

Film işletiş açısından , sürükleyiciliğinden ve oyuncu kadrosundan dolayı izlenmeyi hak ediyor. Hatta bence konu açısından ödüle bile aday gösterilmeli ancak ne yazık ki bu tür filmlerin uzun süredir ödül almadığı bir dünya da yaşadığımızdan öyle bir umudum yok.

Şimdiden keyifli seyirler diliyorum.      

 
Toplam blog
: 15
: 102
Kayıt tarihi
: 21.04.13
 
 

Çocukluğumdan itibaren yeni şeyler öğrenmek için can atıp durdum. Ne öğrendiysem yetmedi. Yetmiyo..