Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ekim '07

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Goethe' den geliştiren sözler 2

Goethe' den geliştiren sözler 2
 

Değerli Okuyucular,

Takip etmiş olanlar bilirler ki ben bundan önceki bir yazımda yine sizlerle Goethe'nin sözlerini paylaşmıştım. Bugünde bu sözlerin devamı niteliğinde paylaşımımı, aramızdaki derin sevgi ve saygıya dayanarak paylaşmak istiyorum. Goethe'nin her biri hikmet dolu, akıl ve düşünce ufkumuzu genişleten sözlerinden bazılarını buraya yazdım. Okyanustan bir köpük nispetinde olan bu sözleri dikkatli okumanızı ve yüreğinizle düşünerek, anlamanızı istiyorum.

Her büyük dehanın kendi gidişi, kendi ifadesi, kendi tonu, kendi sistemi ve hatta kendi kıyafeti vardır.

Bir dehanın tüm hikayesi şudur: İnsanlar kendi aralarında birbirlerine müsaade etmedikleri şeyi birine müsaade etmişlerdir; yani o insan, canının istediği herşeyi tam olabilmiştir.

Düşünen insanın en güzel mutluluğu, araştırılabilir olanı araştırmış olmak ve araştırılamayana saygı duymaktır.

Asıl herşeyin nasılda basit olduğunu gösterebilmekle çok iş yapmış oluruz.

Dünyayı dostlarında görmeyen, dünyanın kendisinden birşeyler öğrenmesini hak etmemiştir.

Yabancı insanların varlıkları, kendi varlığımızın içinde seçebildiğimiz aynalardır.

Kendi yağıyla kavrulmak, en büyük başarılardan biridir.

İnsanlar gerekli olana yetmedikleri için yararsız olana heveslenirler.

Gerçi çok şey biliyorum, ama herşeyi bilmek istiyorum.

Can sıkıntısı kötü bir ottur. Ama çok şeyi hazmettiren bir baharattır.

Her zaman düşünmeliyiz ki cesurca yapılmış bir atılımı sürdürmek için yeni cesaret gerekir, çünkü alışılmamış olanı alışılmış araçla başaramayız.

Hiçbir şeye hayran olmayan insanlardan nefret ederim, çünkü ben ömrüm boyunca hep hayran oldum.

"İsteyen mecburdur" Bense daha ileri gidiyorum ve şöyle diyorum : Kavrayan, ister.

Güven, en zayıf kabiliyeti bile yükseltir.

Düzen, dakiklik ve hız, her gün biraz daha kazanmaya çalıştığım özelliklerdir.

Amacına ulaşmak mı istiyorsun? O halde kendi yolunu kesme!

Dünyada herkes kendini ne olarak gösteriyorsa öyle kabul edilir, ama insanın kendini birşey olarak göstermesi gerekir.

Kendine hakim olan ve bunu iddia eden kimse, en güç ve en büyük şeyi başarır.

İyi bir akşamı ancak, bütün gün çalışmışsam hak ederim.

Pusulanın sana doğru yol göstermesini mi istiyorsun? Öyleyse onu yanındaki mıknatıslardan koru.

Eğer diğer yazımdaki bir sözü burada tekrarlamışsam kusura bakmayın. Ve size son olarak şunu öneriyorum: Ayaklarınızı çok büyük bir özgüvenle yere basarak yürüyün ve başınızı dik tutun, size duyulan saygının arttığını göreceksiniz. Siz zaten kendinize saygı duyuyorsunuz ve bu herşeyden daha önemlidir.

Kendinize olan saygınızı kaybetmemeniz umuduyla. Sevgiler...

 
Toplam blog
: 10
: 8406
Kayıt tarihi
: 18.10.06
 
 

Merhabalar ben ErkanÇok meraklıyım ve herşeyde hakkında bir şey, birşey hakkında herşeyi bilmem gere..