Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ağustos '06

 
Kategori
Doğa Sporları
 

Gökyüzünden denize doğru uçuş

Gökyüzünden denize doğru uçuş
 

Yamaç paraşütüne binmek istediğimde bulunduğum yer ile Fethiye arasında o kadar uzun bir yol olduğunu bilmiyordum. Yaklaşık 300 kilometreyi katettikten sonra Ölüdeniz'e gelmiştim. Gerekli organizasyonu yapıp tepeye doğru hareket ederken neler olacağını merak da ediyordum. Torbalardan çıkarılan yamaç paraşütü cansı olarak yerde duruyordu. Sonra yere yayıldı ve sonrasında ise gelen rüzgarin etkisi ile yamaç parsşütü biraz sinirli sayılabilecek sesle yükselmeye başladı ve doldu. Koşarak hareket başladı ve benden önceki iki kişi uçuyordu. Sıra bana gelmişti.

Ben de koşmaya başlamıştım, paraşüt dolduktan sonra birden yerden ayaklarım kesildi. 100 metre kadar gittikten sonra derin bir vadinin üzerine gelmişti. Denizden 1100 metre yükseklikte hava içinde kaymaya başlamıştım. Rüzgarın kulaklarımdaki uğultusu, tepeyi sağ tarafa doğru aşıp Ölüdeniz koyunun bütün olarak görülen mavi güzelliği doyumsuz bir keyif veriyordu.

Anlatılanlardan farklı olarak ben çok fazla etkisi olmamıştı. Bazı insanların kaskatı olduğu, bazılarının midesinin bulandığı ifade ediliyordu Fotoğraf çekmeye devam ediyordum. Bu fotoğraflardan birini de bu yazıya ekliyorum.

İnsanın temel korkularından birisi düşme korkusu. Bu korku ile kişi aniden karşı karşıya kaldığında zihinsel süreçlerde, yaşanan anın uzunluğuna göre bir takım farklılıklar ortaya çıkacaktır. Bu daha çok kendisini katı olarak hisseden insanların yaşadığı durumlardan sayılabilir. Zaten uçak korkusu ve deprem korkusu bu durumun daha net olarak ortaya çıkması halidir.

Yamaç paraşütü yaptığınızda farkında olmadan geçmişte ve artık unuttuğunuz ve sizi etkilenmediğinizi düşündüğünüz tecrübelerin açılmasını sağlayabilir. Özellikle "Birdie" hareketi de yaptığınızda bu süreç daha derinlerdeki kapakları da açabilir. Fakat aynı zamanda yine bu süreç yaratıcılık süreçlerine katkıda bulunacaktır, eğer kişinin geçmişte yaşadığı kötü tecrübeleri az ve bilgi kaynakları zengin ise. Dünyayı görmediğiniz açılardan görebilmek her zaman değişim süreçlerine katkıda bulunacak sonuçları ortaya çıkaracaktır.

Bu sebeplerden yamaç paraşütünün bir kere de olsa yapılmasını ve yaratıcılık süreçlerini yoğun olarak kullanan kişilerinin belirli zamanlarda yapmasını öneriyorum. Bundan alınacak keyfin büyüklüğünün ne kadar olduğunda bunu yaptıklarında anlayabilirler

Farkında olmadan katı hale gelen insanların uçarak gaz haline gelmesi sıvı süreçlerdeki işlemleri kolaylıkla yapmasını sağlayacaktır.

 
Toplam blog
: 15
: 4777
Kayıt tarihi
: 22.06.06
 
 

Duyular, duygular, kullanılan dil ve davranışlar arasındaki bağlantıları inceleyen NLP konusundak..