- Kategori
- İnternet
Google Plus

20 yaşındaki Marc Zuckerberg’in 2004 yılında birkaç arkadaşının desteğiyle oluşturup, zaman içerisinde dünyayı saran sosyal paylaşım sitesi Facebook’una iddialı bir rakip geldi.
Harvard’lı öğrencileri internet üzerinde buluşturmak amacıyla dünyaya gelen küçük çaplı amatör girişim birkaç yıl içerisinde dünyada en çok ziyaret edilen internet sitelerinden biri olurken, ekonomik anlamda da ciddi bir değer olmayı başardı.
Malum, memlekette hangi iş tutarsa, kısa zamanda aynı zanaatı icra eden bir sürü irili ufaklı girişimci çıkıyor. Memleketin küçük bir köşesiyle büyük ölçeği dünyanın da bu anlamda ciddi bir farkı yok.
Facebook’un bu akıl almaz yükselişi pek tabi ki en çok Google ve Yahoo’yu rahatsız etti. Bu yükseliş karşısında, kontratağın ne zaman geleceği merakla bekleniyordu. Google geçtiğimiz günlerde Facebook’un taklidi (!) Google Plus’ı piyasaya sürdü. Google Plus’ın hali hazırda bir dev halindeki Facebook’la mücadele ve rekabet edebilmesi doğal olarak farklılıklar ve ekstraları gerektiriyor ki Google da bunun farkında. Google’ın ana sayfadan da ön plana çıkardığı üzere, paylaşım için oluşturulabilecek farklı gruplar ve video sohbet odaları göze çarpan ilk ayrıntılar.
Bu tip yeni girişimleri esas duruşta bekleyip anında kendini kaptıracak, internet esiri sabit bir grup zaten mevcut. Google Plus piyasaya hızlı ve sert girişini bu hedef kitle ile mutlaka yapacaktır. Ama paylaşım devi Facebook’u tahtından eder mi ya da zorlar mı? Zaman gösterecek.
Gogle Plus'a üyelik şimdilik davetiye ile. Hedef kitle davetiye almak için arayış içerisinde. Gmail'in de aynı yöntemle piyasaya girdiğini hatırlıyoruz. Bu yöntem şu an için bir reklam ve pazarlama taktiği olarak değerlendirilebilir. Ayrıca deneme çalışmasının da sınırlı sayıda üye ile yapılmasının bir yöntemi. Ancak kısa zaman içerisinde doğrudan üyeliğe geçileceğine hiç şüphe yok.
“Google Analytics” nedir?
Google’da “Kendimi Şanslı Hissediyorum”
“Twitter” nedir? Ne işe yarar? Nasıl kullanılır?
“Facebook” hakkında!