Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Haziran '12

 
Kategori
Havacılık
 

Gözün Aydın Türkiye !

Gözün Aydın Türkiye !
 

Hürkuş Yarın Doğuyor...


Her doğum bizleri heyecanlandırır. Her doğum bir ilkin müjdecisi, her doğum yeni bir başlangıç, her doğum bir umuttur.

Gözün aydın Türkiye.

Yarın bir doğuma şahit oacağız. Yarın umutlarımız daha bir çoğalacak.

27. HAZİRAN. 2012 günü, ( tarih düşün lütfen.) Yarın Hürkuş doğuyor...

26. KASIM. 2007 tarihinde Milliyet Blogda yazmıştım; ( http://blog.milliyet.com.tr/hurkus--ulkemizde-guzel-seyler-de-oluyor-/Blog/?BlogNo=77642) Ülkemizde Güzel Şeyler de Oluyor, demiştim. "TAİ bir vefa örneği sergiliyerek, Türk Mühendisleri tarafından özgün olarak geliştirilmekte olan, Türk Başlangıç ve Temel  Eğitim Uçağı' na, İDEF 2007 Fuarı sırasında, 23. Mayıs.2007 günü düzenlenen bir törenle HÜRKUŞ adını verdi." diye devam etmiştim.

Bir kahraman havacımızın adı ölümsüzleştiriliyor, bir başlangıç ve temel eğitim uçağı Türk Mühendis ve işçilerinin eseri olarak planlanıyordu. Vecihi Hürkuş'u, Kurtuluş Savaşımız'ın o seçkin pilotunu hepimiz tanıyoruz diye düşünüyorum. Milliyet Blog'da yazdığım üç ayrı yazı ile O'nu anlatmıştım. Dilerseniz bir uğrayın o yazılara. (  http://blog.milliyet.com.tr/hurkus--ulkemizde-guzel-seyler-de-oluyor-/Blog/?BlogNo=77642 ,  http://blog.milliyet.com.tr/vecihi-hurkus--2---/Blog/?BlogNo=36216 ,  http://blog.milliyet.com.tr/vecihi-hurkus--3-/Blog/?BlogNo=36473 )

Bir hayal gerçek oluyor. Hürkuş yarın gökyüzü ile buluşuyor. 

TAİ Tesislerinde, Sayın Başbakan Recep Tayyip  Erdoğan'ın da katılımı beklenen törenle, Hürkuş Uçağımızın "Hangar Çıkışı" gerçekleşecek ve Hürkuş gökyüzü ile buluşacak. 


Avrupa Sivil Havacılık Otoritesi EASA CS 23 kurallarına göre tasarlanan eğitim uçağında, öğretmen ve öğrenci pilot arka arkaya oturabiliyor. Tek turboprop motorlu bir konfigürasyona sahip olan Hürkuş'un, gece ve gündüz görev yapabilme kabiliyeti bulunuyor.

Genel kullanım, aletli uçuş, seyrüsefer ve formasyon eğitim aşamalarını gerçekleştirebilme amacıyla üretilen Hürkuş'da, standart uçak sistemlerinin yanı sıra, kabin basınçlandırma, koltuk fırlatma sistemi, uçak üzeri oksijen üretimi sistemi (OBOGS) de yer alıyor.

Türkiye'nin, gelişmiş bir hava aracının tüm unsurlarıyla birlikte hazırlanan ilk projesi Hürkuş'un tasarımında 50 mühendis, seri üretim safhasında ise 50 mühendis ve 350 teknisyen çalıştı.
 
 
Gözün aydın Türkiye...
 
Toplam blog
: 182
: 2395
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

10 Kasım 1954 tarihinde doğdum. Sosyal Hizmet Uzmanıyım. Pilotum. (ultralight licence no:151)..