Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mart '16

 
Kategori
Oyunlar
 

Guinness’e Girmiş Satranç Koleksiyonu

Guinness’e Girmiş Satranç Koleksiyonu
 

Satranç oynamayı sever misiniz?

Satranç oynamayı ilkokulda öğrendim ancak hiç bir zaman bir kaç hamle ötesini tahmin edebilecek kadar iyi bir oyuncu olamadım. Satranç benim için her zaman zeka gerektiren, odaklanmanın önemli olduğu, kaliteli bir oyun. Oynarken ciddiyet ve konsantrasyon gerektiriyor. Belki de çok konsantre oabilen biri olamadığım için daha iyi seviyelerde oynayabilen bir oyuncu olamadım hiç kimbilir...

Dünya’nın e büyük satranç koleksiyonuna bir Türk işadamının sahip olduğunu biliyor muydunuz?


Akın Gökyay için bu satranç tutukusu serüveni1975 yılında yaptığı bir iş seyahatinde başlamış. Vitrinde gördüğü bir satranç takımını almak istemiş ve  Milano’da 3 günlük bir bekleyişin ardından bu isteğini gerçekleştirebilmiş. Tutkusunu 40 yıl kaybetmemiş ve 40 yıl içinde 6 kıtadan ve 103 ülkeden toplanan 540 parça ile bugün dünyanın en büyük satranç takımı koleksiyonuna sahip olmuş. Ne müthiş değil mi? Koleksiyonun manevi değeri yanında maddi değeri de 4 milyon TL’yi buluyormuş.

Kolkesiyon Guinness Rekorlar Kitabı'na girdikten sonra müze haline getirilmiş. Ankara’da Gökyay Vakfı Satranç Müzesi açılmış. Kolkesiyonda çizgi film karakterlerinden siyasi ve tarihi olaylara, kültürel temalardan futbol takımlarına kadar çeşitli konularda, her türlü zevke hitap eden takımlar bulunuyor.

Ülkelere özgü madenden, taştan, ağaçtan, metalden, balık kemiğinden, mermerden, sabuntaşından, keçeden, kristalden, camdan, mermer tozu ile polyesterin karışımından yapılan döküm satrançlar alındıkları bölgelerin kültürlerini yansıtıyor.

Müze Ankara’nın Altındağ ilçesinde. Pazartesi günü hariç her gün 10:00- 12:30 / 13:30 -18:00 saatleri arasında gezebiliyorsunuz.

Bu müzenin varlığından yeni haberdar oldum. Yapılacaklar listeme bu müzeyi ziyaret etmek de eklenmiş oldu.

Satranç ile ilgili söylenmiş bir çok anlamlı söz bulunuyor. Hoşuma gidenlerden bir kaç tanesini paylaşmak istedim..

Satranç herşeydir; sanat, bilim ve spor. Karpov

Satranç  çok gizemli bir kadın gibidir. Purdy

Satranç hakkında, hayat için çok uzun olduğu söylenir ama bu satrancın değil, hayatın kusurudur. Irning Chernev

Rakibin taşlarını feda etmek her zaman daha iyidir. Tartakover

Satranç tahtasında tüm denizlerdekinden daha fazla macera vardır. Pierre Mac Orlan

 
Toplam blog
: 6
: 132
Kayıt tarihi
: 22.02.16
 
 

Ben Pınar Baş. Sosyal Mutluluk sayfasının annesiyim.  Adım ve soyadım çok akılda kalıyor. Yıllarc..