Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mart '16

 
Kategori
Turizm
 

Ucuz Seyahat Tecrübelerim

Seyahat etmeyi seviyorum.
 
Hatta seyahat edemeyeceğim yerler için bile araştırma yapıyorum. Hangi ülkenin hangi şehirleri güzel? Gidildiğinde nereler göülmeli? Ne yenip içilmeli? Hangi mevsim güzel? Bu seyahatin maliyeti ne kadar olur gibi…Bu merakımdan dolayı da arada bir seyahati yaşam felsefesi haline getirmiş insanların bloglarını okuyorum. Tamamen seyahatler üzerine yazılar siteleri takip ediyorum. İnsanlar öylesine güzel deneyimlerini paylaşıyorlar ki. Ben de gezdiğim yerler ile ilgili bir kaç yazı yazdım şimdiden. Son dönemde en çok dikkatimi çeken çoğu blog yazarının ucuz seyahat ile ilgili deneyimlerini paylaşmalarıydı. Dedim ki ben neden anlatmıyorum???
 
Kredi kartım bana seyahatte nasıl bir avantaj sağlayabilir ?
 
Aktif bir kredi kartı kullanıcısıysanız mil kazandıran bir kredi kartı kullanmanızı tavsiye edebilirim. Ben Yapı Kredi Bankası’na ait Adios Premium Kart kullanıyorum. Hem kart harcamalarımdan kazandığım puanlar uçak bileti alırken bir kaç kat fazlasıyla değerleniyor hem de puan yetmediği durumda puan borçlanmasına (borçlanma limiti var) olanak tanıyorlar. 1 yıl içerisinde eksi puan borcunuzu harcamalarınızla kapatabiliyorsunuz. Kapatamazsanız kalan puan borcunuz kart harcaması olarak ekstrenize yansıyor. Bazı tur programlarıyla da anlaşma yaptılarsa size özel indirmler kazanabiliyorunuz. Yurt dışında yaptığınız harcamalarda (genelde alt limit 100 tl oluyor) 3 taksit imkanı sunabiliyor. Detaylar için kendi web sitelerini inceleyebilirsiniz Adios Premium
 
Uçak bileti alırken mutlaka Skyscanner ya da Eko Bilet üzerinden araştırmamı yaparım. Farklı havayolu şirketlerine ait seçtiğiniz tarihlerdeki tüm uçuşları görebiliyorsunuz ve o site üzerinden anlaşmalı bilet satış sitelerine yönlendirildiğinizde havayolu şirketinin kendisinden alacağınızdan çok daha ucuz bir fiyata alabiliyorsunuz. Kardeşim Azerbaycan’da yaşadığı için son 5 yılda 7 kez Bakü’ye gittim. Bu yöntemle bilet almayı keşfedene kadar bilet için oldukça yüksek tutarlar ödedim. 5 sene önce gidiş-dönüş 900 tl ye aldığım bilet için artık 650 tl ödeyerek alabileceğimi geç de olsa öğrendim !!!
 
Yurt içinde yaşadığınız şehirden farklı bir şehirde yaşayan akrabanız ya da arkadaşınız varsa ve ziyaret etmeyi düşünüyorsanız havayolları şirketlerinin kampanya dönemlerini takip etmenizi öneririm. Bir kaç ay sonrası için gerçekten ama gerçekten çok ucuz uçak bileti alabilirsiniz. Hemen bir örnek vereyim ben 4 ay öncesinden cumartesi sabah gidiş pazar akşamı dönüş olacak şekilde İzmir’e uçak bileti aldım. Gidiş ve dönüş günlerim o güzergah için en yüksek ücret olan zamanlar olmasına rağmen 65 TL ‘ye aldım gidiş dönüş biletimi. Tek yön otobüs bileti 85 TL!!!
 
Pegasus ile uçuş yapıyorsanız Pegasus Plus üyesi olmalısınız mutlaka. Biletinizi farklı bir web sitesi aracılığıyla almış olsanız bile üyeliğinizdeki bilgilerle örtüştüğü için aldığınız biletler ve yaptığınız check-in ler size puan kazandırıyor. Biriken puanlarınızı bilet alırken, bilet tutarını karşılamasa bile kullanıp geri kalan tutarı kredi kartınızla ödeyebiliyorsunuz.
 
Eğer seyahatinize bir tur acentası ile gitmiyorsanız gideceğiniz yerdeki otelleri tüm detaylarıyla incelemek için Booking  veTripadvisor/ sayfalarını kesinlikle öneririm. Hem detaylı filtresiyle beklentinize uygun otelleri arayabiliyorsunuz hem de daha önce konaklamış kişilerin değerlendirmelerini okuyup fikir sahibi olabiliyorsunuz. Vize başvurusu yapmadan önce bu sitelerden ücretsiz iptal opsiyonlu otel rezervasyonu da yapabilirsiniz. Yalnızca hangi tarihe kadar opsiyonunuz olduğuna dikkat etmeyi unutmayın. Bu sitelerin mail bültenlerine üye olursanız indirimli oteller ya da size özel kampanyalar ile ilgili elektronik posta alabiliyorsunuz.
 
Ben uçak bileti, otel rezervasyonu, gidilecek yerlerin planlanması gibi detaylarla uğraşamam ya da yabancı dilim yetersiz ve sıkıntı yaşamak istemiyorum diyorsanız gerçekten profesyonel olarak turlar düzenleyen bir çok şirket var. Ben şimdiye kadar ETS Tur, Jolly Tur, Cafe Tur, Pronto Tur gibi bilinen tur şirketleriyle hem yurt içi hem de yurt dışı turlarına katıldım. Paket turlarda da dönem dönem erken rezervasyon indirimleri oluyor takip edebilirsiniz. Ben tüm tur şirketlerinin turlarını bir arada inceleyebilmek için Tatil Sepetisayfasını kullanıyorum. Görmek istediğiniz bir yer için mutlaka şu mevsimde gidilir kuralınızdan vazgeçerseniz oldukça ucuza bir çok tura gidebilirsiniz. Orta Avrupa baharda ve yazın daha güzel olabilir katılıyorum ama amacınız tarihi yerlerini görmek ve sokaklarında gezmek ise bunu şu an bile yapabilirsiniz. Biraz kalın giyinmenin kimseye bir zararı olmaz değil mi? Yakın bir zamanda yine turları incelerken 1 haftalık Budapeşte-Viyana-Prag turunun uçak, alan – otel / otel – alan transferi,şehirlerarası transferler, konaklama ve panaromik şehir turu dahil tur fiyatının 199 euro olduğunu gördüm. Yani 700 tl bile değil. Ben yıllar önce aynı tura 549 euro ödeyerek gitmiştim. Bunların hepsi birer tecrübe olarak bana geri dönüş oldu. Eğer vize işlerinizi kendiniz hallederseniz 85 euro gibi bir rakam ödüyorsunuz. Tur şirketi halletsin derseniz ortalama 110-120 euro gibi bir rakam ödemeniz gerekiyor. 1 hafta yeni yerler görmek için oldukça makul bir ücret değil mi?
 
Tüm yazdıklarım tarafımdan yaşanmış ve tecrübe edilmiş şeyler. Siz yeter ki gezgin ruhlu olun. Seyahatlerinizi ekonomik, güvenli, rahat ve kolay yapabileceğiniz deneyimleri paylaşmak ben ve benim gibi yazmayı sevenlerden, gezip görmesi sizden olsun…
 
 
Toplam blog
: 6
: 132
Kayıt tarihi
: 22.02.16
 
 

Ben Pınar Baş. Sosyal Mutluluk sayfasının annesiyim.  Adım ve soyadım çok akılda kalıyor. Yıllarc..