Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Nisan '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Gül reçeli ve mayıs gülleri

Gül reçeli ve mayıs gülleri
 

Daha öncede bahsetmişimdir mutlaka beni evime bağlayan en önemli etken arka bahçem. Evimin arkasındaki bu bir kaç metrekarelik alan beni şehir hayatından koparıp alıyor. Hele bahar mevsiminde baştan aşağı yeşile bürünüyor. Ve güllerim açmaya başlıyor. Bahçede bir çok çeşit gül var. Ama aralarında en büyük favorim bizim oralarda şeker gülü olarak bilinen, pembe, katmerli güller. Isparta gülünün bir türevi olan bu gül mayıs güllerinden. Yani yılın yalnızca bir ayı açar. Ama küresel ısınmadan mıdır bilinmez bizim bahçenin mayıs gülleri iki yıldır nisanda açıyor. Gülleri ilk ektiğim yıl ufak bir şok geçirdiğimi hatırlıyorum. Mayıs güllerim tam 1 Mayıs'ta açmışlar ve 31 Mayıs'ta ise üzerindeki tomurcuklar dahil olmak üzere kurumuşlardı. Bu yıl Nisan'da açmaları benim reçel telaşının nisanda başlamasına neden oldu.

Her yıl üzerinde en fazla 10 civarı çiçek olan sevgili gülüm bu şekilde bana her yıl bir kavanozda olsa gül reçeli yapma şansı veriyor. Gül reçeli diğer meyve reçellerinden çok farklı yapılmıyor.Malzemesi şöyle :150 gr kadar gül (bu hemen hemen 8-10 çiçek oluyor) , 5 bardak toz şeker, 1 limon, 2 bardak su ve 2 çorba kaşığı kadar gül suyu.

Gülleri topladıktan sonra sapından ayırırken dipte kalan beyaz kısımlarını kesiyorsunuz. (Eğer kafasından ayırdıktan sonra o formda elinizde tutarsanız daha kolay oluyor yoksa tek tek uğraşmak zorunda kalırsınız benden söylemesi) Ayıklanmış gül yapraklarını bir kavanoza bir kat gül bir kat şeker olmak üzere basıyorsunuz, Üzerine bir limonun suyunu ekliyorsunuz. İki gün bu şekilde bekleyen gül yapraklarını , kalan şekeri , 2 bardak suyu ve gülsuyunu reçel suyunun kıvamı gelinceye kadar karıştırıyorsunuz.Ben yaprakların şeffaf bir renge ulaşmasını bekliyorum bu arada kıvamını bulmuş oluyor. Soğuyan reçeli kavanozlara dolduruyorsunuz.

Afiyet olsun.

 
Toplam blog
: 40
: 3900
Kayıt tarihi
: 19.10.06
 
 

1974 yılında babasının memuriyeti nedeni ile Çorlu'da doğdu. Bu gezginliğinin ana nedeni olarak görü..