Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Temmuz '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Reyhan ve pesto macerası

Reyhan ve pesto macerası
 

Uzun bir aradan sonra tekrar geçebiliyorum klavyemin başına.Uzun sürelerdir yazmıyordum bloguma.Mutfağıma ve buraya geri dönmek fikri iyi geldi gerçekten.

İzmir'e yaz geldi.Hem de tüm azametiyle.50 derece civarı sıcaklara alışık olduğumu sanırdım.5 yıl Aydın'da çalışmış biri olarak 54 derece sıcakta takım elbiseyle gezdiğimi hatırlıyorum.Ama beni bile sersem etti havalar doğrusunu söylemek gerekirse.Ama İzmir'de yaşamının farkı bu noktada imdadınıza yetişir.

İzmir'de yaşamanın en büyük lüksüdür haftasonu bir yerlere kaçmak :) Çeşme , Foça, Kuşadası, Ayvalık, Urla, Dikili ...Yani bir sürü tatil bölgesi bir adım uzağınızdadır.Benim yaz süresince iki adresim olur : Biri köklerim bulunduğu ve halende ailemin yaşadığı Dikili,diğeriyse en iyi dostumun(Serap'ın) memleketi olan :) ve yaz aylarını geçirdiği Ilıca.Çok şanslıyım kabul ediyorum :)

Bu haftasonu Serap'la birlikte Ilıca'daydık.Misafirlerimiz olmasına rağmen cumartesi klasiğimiz değişmedi ve sabah kahvaltısının ardından Alaçatı Pazarı'na indik.Bir başka gün Alaçatı ve Pazar'dan daha geniş bahsederim büyük ihtimalle.Pazarın renkleri ,hareketi görmeye değerdir.Hele bu mevsimde .Bu hengamede benim gözüme çarpanlarsa bu yazının konusunun ana maddesi olan fesleğenler(reyhanlar) oldu.Efendim fesleğen dünya mütfağında ,özellikle makarna soslarında yoğun kullanılan bir bitkidir.Hakkında biraz bilimsel bilgi vereyim (Wikipeida'dan alınmıştır.):
Fesleğen (Ocimum basilicum), Reyhan olarak da bilinir, ballıbabagiller (Lamiaceae) familyasından tek yıllık ve genellikle ılıman bölgelerde yetişen bir bitki türüdür.

Yemeklerde kullanılmak üzere tarımı yapılan fesleğenin kökeni Asya'nın dönenceler arasında kalan bölgelerine dayansa da, günümüzde yeryüzünün öteki ılıman bölgelerine de yayılmıştır.

Morfolojik özellikleri
Yetişkin fesleğenlerin boyları genellikle 20 ile 60 cm arasında değişir. Renkleri açık yeşilden koyu yeşile kadar değişen yaprakları yumuşak olup, 1-5 cm arasında uzunlukta ve 1-3 cm arasında genişlikte olurlar. Soğuğa karşı çok duyarlı olan fesleğen bitkisi, en çok sıcak, kuru ortamları sever.

Fesleğenin yemeklerde kullanımı [değiştir]
Kurutulmuş fesleğenHem taze, hem de kurutularak kullanılan fesleğen, pişirilerek ya da çiğ yenilen yemeklerde yaygın olarak kullanılır. Kendisi pişirildiğinde tadını çabuk yitirdiği için, genellikle yemeklere son anda katılır.

Türk yemeklerinde yaygın olarak kullanılan fesleğen, öteki Akdeniz ülkelerinin ve kökeninin dayandığı güney, güneydoğu Asya ülkelerinin (özellikle de Tayland) yemeklerinde de önemli yer tutar.

Evet bu bilgileride verdikten sonra asıl amacımıza dönelim.Ben pazardan iki demet reyhan aldım ve kendilerini pesto sos yapımında kullandım.Pesto sosun tarifi şöyle:

60 gr .Reyhan
1 Su Bardağı rendelenmiş parmesan(parmesan yoksa eski tulum,mihaliç peniri,erzincan tulumu gibi sert ve kokulu bir peynir olabilir.)
40 gr. Çam Fıstığı
3 Fincan Zeytinyağı
5 Diş Sarımsak

Reyhanları yıkayıp kuruladıktan sonra blenderın ya da robotun içine atın.Üzerine parmesan peynirini, fıstıkları, sarımsağı ve 1,5 fincan zeytinyağını ilave ederek iyice parçalayın.Özellikle otlar parçalandıktan sonra kalan zeytinyağını göz kararıyla tuzu ve bir çay kaşığı kadar karabiberi elde ederek düz bir yeşil olan kadar karıştırmaya devam edin.Bu sos makarnanın üzerine direk dökülerek yada kremayla biraz daha seyrelterek kullanılabiliyor.Hatta ekmeklerin üzerinede sürülebilir krem peynirle falan.Bundan sonrası sizin yaratıcılığınıza kalmış.

Afiyet olsun.

 
Toplam blog
: 40
: 3900
Kayıt tarihi
: 19.10.06
 
 

1974 yılında babasının memuriyeti nedeni ile Çorlu'da doğdu. Bu gezginliğinin ana nedeni olarak görü..