Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Temmuz '21

 
Kategori
Evcil Hayvanlar
 

Güle Güle Pankek

Yedi yıl önce İstanbul’da yaşayan kızım Hollanda Lop’ u olarak bilinen yavru tavşan aldı. İşlerinin yoğunluğu nedeniyle bir süre sonra tavşanın bakımını üstlenmek zorunda kaldım.

Adını Pankek koyduk. Beyaz tüylü, mavi gözlü Pankek ile yedi yıl beraberdik. Dün öğle saatlerinde Pankek’ imi sonsuzluğa uğurladım. Yedi yıldır her sabah kalktığımda ilk düşündüğüm Pankek idi. Her sabah bulunduğu yeri temizledim. Suyunu değiştirdim. Yemini verdim.

Tavşanlar sessiz canlılardır. Birkaç homurtusu dışında hiç sesini duymadım. Dertlerini anlatamazlar. Bu nedenle onların isteklerini sizin düşünmeniz, davranışlarını izlemeniz ve karşılamanız gerekir. Pek çok veteriner tavşan konusunda bilgi sahibi değil. Yıllarca aşı ve bakımını İstanbul’ da bir veterinere yaptırdık. Ancak pandemi nedeniyle İstanbul’ a gidemediğimiz durumlarda İzmir’ de veteriner arayışında bulunduk. Her veteriner tavşanlara bakmıyor. Üstelik her veteriner birbirinden çok farklı tedavi yöntemleri uyguluyor. Önerilerde bulunuyor. Yaklaşık beş yıllık veterineri iç ve dış parazit aşısı yaptığında tavşanım hiç sarsılmıyordu. Geçen yıl Pandemi nedeniyle farklı bir veterinere iç dış parazit aşısı yaptırdım. Pankek iki gün yerinden kalkamadı. Ölüyor sandım.

Ayrıca sıcağa dayanıklı değiller. İzmir’ in sıcak yaz günlerinde, ıslak bezle tüylerini silip, rahatlatmaya çalışırdım. Ben duş alıp rahatladığımda, onu yarı baygın bir şekilde görünce vicdan azabı duyardım.

Pankek’ imi hiç kafese ya da benzeri yerlere kapatmadım. Mevsimlere göre evin bir odasını ya da balkonunu onun yaşam alanı olarak düzenledim. Sosyal medyada yazılanlara göre dar alanda yaşayanlar uzun ömürlü olmuyormuş. Arabayla seyahatlerimizde arabanın arka koltuğunda yolculuk yapardı. Altı saatlik yolculuklarda bile rahatsız olmazdı.

Bunları yazmamım nedeni; tavşan beslemeyi düşünenlere deneyimlerimi aktarmak.

Bu denli titiz davranarak Pankek’ imi yedi yıl yaşatabildim. O da hiç koşulsuz bu sürede bana hayat arkadaşı oldu. Elimi yalardı. Bahçede arkamdan gelirdi. Çok sevinçli olduğunda çılgın gibi etrafımda dönerdi. Bütün sevgi gösterisi bu kadardı. Bunları da sanırım üç yaşından sonra yapmaya başladı. Onunla çok mutlu bir hayatımız vardı. Keşke birkaç yıl daha yaşasaydı. Onu unutmam çok zor olacak. Tek tesellim anılarımız.

Evcil hayvan almayı düşünenlere bir uyarım daha olacak. Onlardan ayrılmak çok çok zor. Unutmak çok çok zor. Sizde büyük bir bağımlılık yaratıyor. Zira onlar sevgisini karşılıksız veriyor. Çok güzel anılarınız oluyor. Karar sizin.

Güle güle Pankek…

 
Toplam blog
: 43
: 801
Kayıt tarihi
: 23.01.11
 
 

1981 yılında Eğe Üniversitesi Ziraat Fakültesi'nden mezun olmuştur.1984-1992 yıllarında Türkiye Z..