Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '14

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Güneş başıma geçmeden !

Güneş başıma geçmeden !
 

İnanması zor; ama dün ve evvelsi gün arabamın termometresi 48’i gösteriyordu! Yüksek nem oranı da hesaba katıldığında hissedilen sıcaklık 55 dereceyi buluyordu! Riya mavisinden nefret eden ben bir de çöl sıcağında ne arıyorsam! Nalet olsun içimdeki börek sevgisine:) Bu cehennem sıcağında ağır denemeler, öyküler yazacak gücüm yok ve eminim sizin de okuyacak haliniz yoktur. Aylardır haber izlemiyorum! Geçen seçim öncesinde çırpındık durduk da ne oldu, akıl ruh sağlığımızı kaybedecek hale geldik ve bugün her şey unutuldu! Cumhurbaşkanlığı seçiminde de sonuç değişmeyecek! Nasıl olsa oyumu kime vermeyeceğimi biliyorum ve kendimi hiç üzemeyeceğim! Ben emanete hıyanet etmeyen müsterihlerdenim!

Börek dedim de Don Kişot Cafe Antalya’da sevdiğim mekânlardan biridir. Akşam yemekleri için Fener şubesini tercih ederken muhteşem su böreği için Yeşilbahçe şubesine gidiyorum. Bugün bir şubesini daha gördüm ve içeri girip şakalaştım da:) 5M Migros AVM’de “Don Kişot Acil” yani aniden börek, mantı kriziniz mi tuttu; ellerinde çatala batmış börekle sizi kapıda bekleyen bir ekip var! Ham yapıp rahatlıyorsunuz:) Yok tabii öyle bir ekip de o “Acil” de neyin nesi:) Türk insanının yaratıcılığı karşısında şapka çıkarmamak mümkün mü!

*****

İki genç, biri 23 diğeri 25 yaşında! Bir web sitesi kurmuşlar, diyelim ki adı “yirmilikcingozler.com” Ne mi yapıyorlar bu sitede, dükkân kiralıyorlar! Evet, kendinize bir sanal dükkân kiralıyorsunuz ve satmak istediğiniz ürünleri sergiliyorsunuz! Dükkân kirası olarak da bizim cİngÖz Brothers’a ayda 80 TL ödüyorsunuz. Bitmediii, ayrıca da satışınızdan 12% komisyon veriyorsunuz! Sistem nasıl işliyor: Alıcı malın siparişini bizim cİngÖzlere veriyor ve kredi kartıyla ödemesini de yapıyor! cİngÖzler satıcıya “Sipariş var, şu malı şu adrese gönder.” diyor ve satıcı da -kargo ücreti alıcıya ait olmak kaydıyla- kargoluyor. Mal alıcının eline geçince de cİngÖzler %12 komisyonu keserek satıcıya ödeme yapıyor! Varsayalım ki bizim cİngÖzler 1000 dükkan kiralamış olsun. Her ay havadan 80.000 TL cukka. 1000 dükkanın 800’ü o ay 1,200,000 TL satış yapmış olsun, 144.000 TL de komisyon; etti mi size 224,000 TL. Ne üretim yapıyorlar ne de satılan malı görüyorlar! Trafiği muhtemelen evlerinin bir odasından yönetiyorlar! Biri siparişleri takip ederken diğeri de ödemeleri yapıyor. Havadan para kazanmaya bundan güzel örnek olabilir mi! Okumak filan hikaye. Oğlum İÜ’den mezun olmuş, Cerrahpaşa’da master yapmış ve asgari ücretle iş bulamıyor:( Biri bana bu cİngÖzlerin hangi ana babanın üretimi olduğunu söyleyebilir mi?

*****

Cep telefonu faturamda 16 TL iade gördüm! Olacak iş mi seviniyorsunuz tabii; ama merak da ediyorsunuz, bayram da değil:)

“Bu ayki faturamda 16 TL iade gördüm de acaba nedir?”

“Efendim, yıl içinde sizden fazla alınmış ücretler olabiliyor ve senede bir kez genel hesap kontrolü yapılarak o ücretlerin size iadesi sağlanıyor!”

Adım gibi eminim, on kişiden dokuzu bu cevap karşısında sevinçten dört köşe olur ve Allah razı olsun der!

Ben demem!

“Otuz milyon abonenizin yarısından ortalama onar lira tırtıklasanız, 150 milyon TL eder! Parayı bir yıl işlettikten sonra pardon deyip iade edersiniz ve bu komik ülkede bir de teşekkür alırsınız!”

“Yardımcı olabileceğim başka bir konu var mı efendim?”

“Rica ederim, yardım bizden!”

*****

Yarım asrı çoktan devirdim! İstanbul dışında hayatımın 16 yılı da Anadolu’da geçti ki bunun 12 yılı Erzurum, Ağrı ve Diyarbakır'dadır. Ne kendi evimizde ne de bir komşumuzun evinde “şerbet” içildiğini görmedim!! Satıldığını da görmedim! İlk kez Muhteşem Yüzyıl adlı dizide duydum! Süleyman ve sultanları bol bol içiyordu!! Bugün Migros’ta şerbet tepecikleri vardı. Demek ki şimdilerde revaçta!! Peki, bu Osmanlı içeceği 21. yüzyılda neden hortladı ve bu şerbetleri kim içiyor? Benim nesil bilmiyor, yeni nesil mi koladan-fantadan vazgeçip şerbete sardı yoksa Muhteşem Yüzyıl fanları mı üzüntüden şerbet fondipliyor! Benim aklıma başka bir neden gelmiyor:)

Saat 18:00 ve dışarısı hâlâ 36° !         Gidip pidemi alayım. Hayırlı ramazanlar dostlar!!

 

 
Toplam blog
: 462
: 1159
Kayıt tarihi
: 07.03.09
 
 

Ne güzel bloglar yazdık, ne muhteşem dostluklar kurduk; onlar kaldı baki... ..