Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Kasım '13

 
Kategori
Yeni Ürünler
 

Gürültüyü kapatan düğme, harika bir buluş..

Gürültüyü kapatan düğme, harika bir buluş..
 

  Dün rastladığım bir resim beni aldı hayal alemine götürdü. Yazıma da eklediğim bu resim karlı bir havada bir göl kenarinda çekilmiş. Arkada karlı dağlar, önde küçük bir köy .Bir an kendimi o köyde hayal ettim. Sıcacık bir şömine, çıtır çıtır yanan odunlar, elimde bir kadeh kırmızı şarabım, veya kahve de olabilir, dizlerimde kırmızı polar battaniyem, yanımda omıuzuna yaslanacağım sevdiceğim. Dert yok, tasa yok. Köyün kar yağışından yolları kapanmış, büyük şehir ile bağlantısı kesilmiş. Televizyon, internet ve telefon, ağlardaki arıza sebebiyle çalışmıyor. Şömine için odun stoku, yemek için gıda stoku yeterli. Çok sıkılırsan yürüyerek, civar komşulara gidip iki kelam edebilirsin. Gürültü yok, hava kirliliği yok, trafik yok, Kısacası hayatı kasan bir çok şey yok.

  Tam ben bunları hayal ederken internette bir haber okudum. Okuduğum bu yeni buluş, beni öylesine etkiledi ki hayalimi bir kenara itip bu buluşu sizlerle paylaşmak istedim.

  Kimbilir belki hayalim ile bu yeni tasarım  bir yerlerde buluşur. Zira ikisinin de amacı aynı. Sessiz , sakin yaşamak.

  Buluşun ismi 'Gürültüyü kapatan düğme.' Avusturyali tasarımcı Rudolf Stefanich şehir merkezlerindeki gürültü kirliliğini engellemek için 'Sono' isimli bir cihaz geliştirmiş. Bu cihaz sayesinde evlere giren gürültü miktarını sıfıra indirebildiğimiz gibi ,sahip olduğu dijital ses işleme teknolojisi sayesinde kullanıcıya dışardan gelen sesi seçme özgürlüğü de veriyor.

 Ses kalkanı metoduyla çalışan  bu yeni cihaz sayesinde ,pencerelerimiz düğmesini açıp kapatabileceğimiz  ses sistemlerine dönüşecek.

  Sanırım Tasarımcı benimle aynı duyguları paylaşıyormuş. Zira zaman zaman zihnimi tamamen rahatlatabilmek için bu gürültülü dünyadan kaçabilmeyi hayal ederdim diyor. Demekki kaçmayı, kafa dinlemeyi tek hayal eden ben değilim. Tek farkımız tasarımcı ile o bu hayalini gerçekleştirecek bir tasarım  yapmış. Ben sadece hayal etmekle yetiniyorum.

 Tasarımcı Rudolf Stefanich bu projesi sayesinde şimdiden James Dyson Award yarışmasının finalistleri arasına girmeyi başarmış. Sistem Sono cihazının cam yüzeyindeki gürültü titreşimlerini algılaması ve ürettiği sinyallerle  bu titreşimleri ortadan kaldırması üzerine kurulu. Bu şekliyle sistem yolculuk sırasında takılan ve çevredeki gürültüyü devredışı bırakan kulaklıklara benziyor. Üstelik yukarda da bahsettiğim gibi cihaz dışardan gelen sesi seçme özgürlüğü de veriyor. Tasarımcı bu özelliği şöyle açıklıyor. 'Örneğin komşunun köpeği durmadan havlamaya başladı.Sono sayesinde sadece bu sesi kısıp dışardan gelen kuş seslerini açabileceksiniz. Aynen böyle diyor tasarımcı. Demek ki dışardan gelen komşu köpeği seslerinden tek şikayet eden ben değilim. Ne yararlı sesmış komşu köpeği sesi. İnsana buluş bile yaptırıyor.

   Bu rüya tasarımın mucidi olan Stefanich şimdilerde cihazın üretime geçebilmesi için birlikte çalışacağı bir sponsor arıyormuş. Ne diyelim . En kısa zamanda bir sponsor bulur ve seri üretime geçer. Bizler de gürültüyü engelleyecek bu sistem sayesinde evlerimizde sakin bir şekilde yaşarız. O zaman resimlere bakıp hayal etmeyiz hiç değilse....

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..