- Kategori
- Pazarlama
Güven & Ticaret

ISO 9001 Kalite Yönetim Prensiplerine göre "Bir kuruluş ve tedarikçileri birbirlerinden bağımsızdır ve karşılıklı yarar ilişkisi, her ikisinin artı değer yaratması yeteneğini takviye eder." Buna göre ticaret yapacağınız bir firmada başlıca nelere dikkat edersiniz?
-
Personelinin basiretli, bilgili, güven verici ve liyakat sahibi olması.
-
Vermiş olduğu vaatlerini zamanında yerine getirebilmesi.
-
Vaktinde ve kaliteli olarak ürün veya servislerini yapabilmesi.
-
Standartlara uygun kaliteli ürün ve hizmet üretmek.
-
Ekonomik fiyat sunabilmek.
-
Satış öncesi ve sonrası müşteri beklentilerini takip edebilmek
-
Problemleri hızlı çözebilmek.
-
Tüketici memnuniyetini benimsemesi ve buna uygun davranması.
-
Bilimsel, teknolojik ve hukuki değişimlere adaptasyon göstermesi.
-
Referansları…
Sorular: 1. Bu konuyla ilgili yorumlarınızı paylaşır mısınız?
2. Yaşadığınız bir anekdot hatırlıyor musunuz?
3.1. Bir ürünün brüt kâr oranı %12 ise makul indirim oranı ne olmalıdır?
3.2. Lojistik, amortisman vb. giderlere ilaveten iskontoyla beraber net kâr oranı nedir?
4. Temayla ilgili bir özdeyiş hatırlıyor musunuz?
“Müşterilerimin güvenini kaybetmektense, para kaybetmeyi tercih ederim.” Robert BOSCH
Aldığınız kararlar sonucu yaptığınız tercihleriniz, saygınlığınızı ve sonucu etkiler.
Ticaret evrenseldir ve karşılıklı güvene dayanan bir alışveriştir.
Esen kalın, mutlu kalın,
Şenol ELBAY