Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '08

 
Kategori
Pazarlama
 

Pazarlamanın Önemi Nedir?

Bir ürünün üretiminden önce başlayıp, satışından sonra da devam eden safha olarak pazarlamayı tanımlarsak; neyin üretilip neyin ve nasıl satılacağını saptamak, pazarlamada önemli bir stratejidir.

İşletmelerin kârlılıklarını artıracak, maliyetlerini azaltacak çözümler, giderleri optimize ederek, satış ve satın alma süreçlerinin etkinlik ve verimliliğini arttırmaktır. İşletmelerin temel gelir kaynağı olan satış, pazarlamanın içinde bir kavramdır, dolayısıyla pazarlama departmanları işletmelerin en önemli bölümlerinden biridir.

Pazarlamanın başka bir tanımı ise bir ürün veya hizmetin satışını geliştirmek amacıyla tanıtmayı, paketlemeyi, satış personelinin eğitimini, piyasa gereksinimlerini belirlemeyi ve karşılamayı içeren etkinliklerin bütünüdür. 

Pazarlamada belirlenen zaman ve program içerisinde neticeye gitmek önemli olduğu için çoğu zaman pazarlamacıların hedefine varabilmesi için pek çok engelleri ve negatif ön yargıları aşması gerekmektedir…

I. Ekseriyetle karşılaştığım davranışlar “bir yerle çalışıyoruz, ihtiyacımız yok ya da biz kendi işimizi hallederiz" vb. tarzındadır. Hâlbuki önemli olan emtiaların ve hizmetlerin ekonomik olarak elde edilip, maliyetleri ve giderleri asgari düzeyde tutup, kârlılık oranlarını arttırmak, piyasadaki mevcut rakiplerle daha iyi yarışabilme fırsatlarını yakalamak ve bununla birlikte tüketicilere fayda sağlamak olmalıdır…

II. Pazarlamada karşılaştığım mevzulardan biri de konuyla ilgili, bir muhatap veya otoriteyi bulup görüşebilmek için zaman harcamak ve anlatım yapmak zorunda kalmak… Bir iş görüşmesi doğru kişiyle, doğru zamanda ve doğru yerde yapılırsa başarılı olur… Vakit, nakittir.

III. Pazarlamada karşılaştığım diğer bir handikap konu ise hizmet ve ürünlerin tam olarak anlaşılamamasıdır. Bu konuda da gereken her türlü bilgi, tarafımızdan net bir şekilde verilmektedir.


S1: Pazarlama temelde insanların ihtiyaç ve isteklerini karşılamaya yönelik bir süreç midir?

S2: Pazarlama, satış odaklı eylemler midir?

S3: Süreç ve zamanlama iyi yönetilmezse ne olur? Talep kaçar mı?

S4: Pazarlama departmanlarının diğer bölümlerle hiyerarşik seviyesi yatay mı dikey midir?

S5: Satın alma, satışın sonucu mudur?

S6: Bir işletme satış & pazarlama sorumlusu arıyorsa satış performansını artırmak için mi yoksa iflastan kurtulmak için mi arıyordur? :)

 

Esen kalın, enerjik kalın, 

Şenol ELBAY

 

 
Toplam blog
: 79
: 1511
Kayıt tarihi
: 22.06.07
 
 

Söz uçar, yazı kalır. Verba volant, scripta manent. Words fly away, writings remain. Les mots vol..