Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mayıs '16

 
Kategori
Öykü
 

Güya rüya I

Güya rüya I
 

En son 7 ay önce görüşmüştük. Yeni bir işe başlamıştı ve 7 ay boyunca birbirimizi görmemiştik. Görmek istesek görür müydük? Kesinlikle evet. Aynı şehirlerde yaşıyorduk çünkü. 7 ay önce çok da güzel vakit geçirmiştik. Sabahtan akşama kadar upuzun bir gün. 7 ay önce unutamadığı biri olduğunu söylemişti. Ben de bir daha aramamıştım.
 
Telefonuma mesajlar gelmeye başladı: ‘Ne yapıyorsun? Biraz kafa dağıtalım mı?’  'Nereye gidelim?’ diye mesaj yazdım. ‘Sahildeki kafelere’ diye cevap verdi ve ekledi 'eğer yemek yaparsan sende de kalırım.'  'Yemek yapmayı bilmiyorum’ dedim. 'Sahile gidelim.’
 
Gözleri 7 ay önce olduğu gibi güzeldi kendisini söylediği yerden almaya gittiğimde. Sakin bir yerde oturalım dedi bana. Cumartesi gecesi neresi ne kadar sakin olursa artık. Geçtik oturduk. Üzgün bir hali vardı. 'Bugün benim için özel bir gün’ dedi. 'Hadi tahmin et.’ 'Regl misin’ diye cevap verdim, morali düzelsin diye. 'Ayda bir olan bir şey demiyorum, yılda bir olur’ dedi. '21 Haziran yaz gündönümü de geçtiğine göre yoksa doğum günün mü?’ dedim. 'Evet’ deyince 7 aydır görmediğim bir insanın kafa dağıtmak ve doğum gününü neden benimle kutlamak istediğine bir anlam veremedim.
 
Telefonuna bakıyor, bir şeyler okuyor, bir şeyler yazıyor, somurtuyordu. Bana nedenin söylemek istemese de, söyleyeceğini biliyordum. Derken konuşmaya başladı. Bir hafta önce sevgilisinden ayrılmış. Bu mantıklı bir ilişki değilmiş. Geleceği yokmuş ama yine de ona aşıkmış. Onun yalan attığını biliyor, ona güvenmiyor ama yine de onu seviyormuş. Acı çekiyormuş. Şimdi onu unutmak için başkasını bulmuş ama onun yeri öyle kolay dolmuyormuş. Birlikte çok fazla anısı varmış. Adam evliymiş ama karısından da boşanmıyormuş…
 
'Bunları bir tek sana anlatıyorum’ dedi. Ben de hiç düşünmeden 'peki bu iyi bir şey mi, sevinmeli miyim buna?’ diye cevap verdim. Acaba onun kafasında nasıl bir yerdeydim? Gerçi beni hiç düşündüğünü bile sanmıyorum, öyle çok kendi derdine kaptırmıştı ki, ben sadece dinledim, yorum yaptım.
 
Cheese cake'ini yedi, kola içti, kahve içti… 'Bunlar beni kesmiyor’ dedi. 'Kafayı bulmak istiyorum. Bira kokusunu sevmem. Rakı içesim var. Size gidelim mi? Sende kalırım. Hem sizin ev işime yakın. Sabah beni bırakırsın…’ O an gözlerinde çaresiz bir şehvet belirdi, sönmek üzere olan son alev parçası gibi.
 
Nihayet anlamıştım 7 ay sonra gelen mesajların nedenini. 7 ay önce unutmadığı biriyle, bir küs bir barışık devam etmiş, şimdi yeni ayrılmıştı ve kendisine değer veren, kendisini önemseyen, kendisine bir kadın gibi değil, bir insan gibi yaklaşan bir başka erkekle bu yarayı sarmak istiyordu. Unutamadığı evli bir aşkı, birlikte olduğu bir başka kişi bir yana, tüm bunlardan haberdar olan benimle doğum gününde birlikte olmak bir başka yana… İhanete uğramış güçsüz bir kadının ihanetinden daha güçlü ne olabilirdi ki? O kadınla birlikte o geceyi geçirirsem bana anlatmadığı kişileri de düşününce kaç kişiye ihanet etmesinde işbirliği yapacaktım kim bilir.
 
'Hadi sana gidelim bir 70'lik alıp’ dedi bana. Gözlerine baktım, 7 ay önce beni derinden etkileyen o gözlere. 'Ne kadar güzel gözlerin var’ dedim. Kalbi duran bir insana kalp masajı yapıp onu hayata döndürmek gibi hissettirdi bu cümlem kendisini. 'Ciddi mi söylüyorsun?’ Bir an o gözlerde  yalnızlık, masumluk ve yorgunluk gördüm ki, ona öylesine şevkat duydum ki, direksiyonu kırıp benim ev yolundan saptım ve onun evine doğru yol aldım.
 
Ona daha fazla acı vermeye hakkım yoktu; hele ki doğum gününde. İyi ki de benimle buluştu, iyi ki de. Çıkarsız, menfaatsiz, samimi bir şekilde sohbet etmiştik. 'Bunu her 7 ayda bir yapalım’ dedim gülerek. Onun da yüzüne bir gülümseme geldi. Arabadan inmesini seyrettim ellerini öperek. Karanlık dar sokaklara tüm ışıltısıyla yürüyordu evine doğru. Öyle rahatlamış, öylesine mutlu…
 
Bazen bir kadınla birlikte olmamak, birlikte olmaktan çok daha keyif verir. Hem de her iki tarafa. 7 ayda bir göreceğin bir kadın olsa da. 7 ayın acısı 1 günde unutulsa da, hayat acısıyla tatlısıyla yaşamaya değer. 7 aydır görüşmediğim ne çok kadın varmış meğer…
 
26.07.2015
 
Sevda Kuşu
 
 
Toplam blog
: 69
: 1030
Kayıt tarihi
: 12.12.15
 
 

Üniversite mezunuyum, İngilizce ve Fransızca biliyorum, bir firmada yönetici olarak çalışıyorum. ..