Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Haziran '16

 
Kategori
Hamilelik Öncesi
 

Güzel Bir Haberle Değişiyor Hayat

(2014 yılının başlarında hamile kaldığımda hafta hafta yaşadıklarımı yazmaya başlamıştım. Şimdi bebeğim 18 aylık, ilk andan itibaren heyecanlı, mutlu, kaygılı, hiç bitmeyen bir serüven. Bu yüzden gecikmeli de olsa anne adaylarıyla yaşadıklarımı paylaşmak istiyorum.)

2014 MAYIS

Mayıs ayının ilk günleri... Kışı geride bırakmışız ve yeni bir mevsim uyanıyor. Benim içimde ise henüz bilmediğim bir hayat oluşuyormuş ve bundan haberim yok... Kendisi daha mercimek kadar bile değil ama artık 'biz' olmuşuz, 

Regl tarihim gecikiyor. Ancak hayal kırıklığına uğramamak için test yapmayı geciktiriyorum. Her tuvalete gittiğimde içimde bir korku, ya regl olursam? Gecikmenin ikinci günü eşimle hamile olabileceğim ihtimalini paylaşıyorum. İlk sorusu; 'canın bir şey istiyor mu?' Canım aşkım, hamileliği aşermekle bütünleştirmiş bilinçaltında.

İki gün daha bekliyorum, kendime neden böyle bir işkence yaptığımı bilmiyorum, sanırım sonuç negatif çıkarsa üzülmemek için. Ve beşinci günde sabah mahallenin sağlık ocağına gidiyorum. Ben kanımı almalarını beklerken, bankodaki hemşire gecikmenin süresini soruyor, 5-6 gün deyince cevabı çok net: 'Hamile değilsindir, normal bir gecikmedir.' Hani bazen biri bir şey der, verilecek çok sağlam cevaplar vardır ama siz salaklaşırsınız. İşte bana da bu oluyor ve masum bir 'peki' diyerek çıkıyorum ocaktan. Bu arada beni son bir yıl içinde üç defa aramış olan aynı hemşire, hamile olup olmadığımı, olursak mutlaka haber vermemi salık vermişti.

Neyse, ocağın önündeki eczaneye gidip predictör alıyorum bende. Evde kendi işimi kendim halledeceğim. Sonuç predictörün üstünde belirtilen dakikalardan çok daha kısa bir sürede oluşan bir çift pembe çizgi:) Ve anında unutuyorum tabii, sağlık ocağındaki hemşirenin zevzekliğini.

İdrarda gebelik testi yapıp da, 30 saniyeden daha kısa bir süre içinde çift çizgiyi görünce ertesi sabah için doktordan randevu alıyorum. Ertesi gün cumartesi ve ben eşimle gitmek istiyorum. Bebekle ilgili her süreci onunla paylaşmak benim için çok önemli. Bu muhteşem haber her anıyla ikimiz içinde mutluluk olmalı. 

Bu arada onu da arayıp ve hem çift çizgiyi hem de ertesi gün doktora gideceğimizi söylüyorum. Ertesi sabah doktora gidiyoruz, doktorumuz Eskişehir Acıbadem Hastanesi'nde Ahmet Cantuğ Çalışkan. Kısa bir ön sohbetten sonra ultrason cihazı ile bakıyor ve karnımda oluşmakta olan küçük mucizenin kesesi olabilecek! bir şey görüyor. Daha o kadar erken ki, kesesini görmek çok zor. 

Neyse ki bebek oluşmaya başladığı ilk andan itibaren bütün vücut sisteminiz değişiyor ve başta kanınızdaki hormonlar olmak üzere bebeğinize can vermek üzere bütün vücut tam kapasite çalışan bir fabrika gibi çalışmaya başlıyor. En büyük delil kanımdaki Beta HCG oranı. Doktor emin olmak için kan tahlili istiyor. Sonuç iki saat sonra çıkacak ve o zaman telefonda konuşacağız. Altı gün sabreden bana o son iki saat hiç geçmeyecekmiş gibi geliyor. Ben heyecanlıyım, doktorla eşim konuşuyor. Kan testi de idrar testini doğruluyor ve ben artık hamileyim. Doktor kesenin dolayısıyla bebeğin gelişimine bakmak için on gün sonra bizi davet ediyor. Randevumuz 10 Mayıs Cumartesi günü. Heyecanla bekliyorum.

 
Toplam blog
: 47
: 1945
Kayıt tarihi
: 04.08.07
 
 

Eskişehir'de yaşıyorum. Kısa hikayeler yazıyorum. Bir oğlum var.   ..