Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Haziran '16

 
Kategori
Hamilelik Öncesi
 

Vücuttaki Değişimlerin Seyrinde...

Özellikle ilk hamileliğini yaşayanlar görecekler ki; vücudunuzdaki her türlü değişim, sizi çok etkileyecek. Kendinizi sürekli dinlediğinizi fark edeceksiniz. Bunda yanlış bir şey yok bence, bende öyleydim. Ama her şeyde olduğu gibi abartmamak çok önemli. En iyisi üzerine düşeni en iyi şekilde yapıp - düzenli ve sağlıklı beslenme, düzenli uyku, bolca dinlenme, moralini yüksek tutma - bir sıkıntın olduğunda doktorunla paylaşmak. O zaten seni tüm sükuneti ile rahatlatıyor ve sen bebekle yoluna sakin bir şekilde devam etmeyi başarabiliyorsun.

Hamileliğimin 23. haftasında ciddi bir korku atlattım. İş yerimde öğleden sonra başlayan ve iki gün boyunca geçmeyen bir regl sancısı yaşadım... Hemen erken doğum belirtilerini okumaya başladım. Tabii erken doğum belirtileri arasında böyle bir sancıdan ziyade düzenli ve sık aralıklarla gelen rahim kasılmalarının gerçek bir tehlike işareti olduğunu öğrendim.

Doktorumu aradığımda bana iki soru sordu, idrar yaparken yanma, zorlanma var mıydı ve kanama olmuş muydu? Çok şükür ki ikisinden de iz yoktu. Bana aktivitelere son vermemi, bol bol dinlenmemi ve en önemlisi bol sıvı tüketmemi söyledi. Devam ederse takip edeceğiz dedi.

Bebek Hareketlerini Hissetmeyince!

İlk gece eve gider gitmez uzandım ve doktorumun dediklerini uygulamaya başladım. Neredeyse parmağımı bile oynatmadan elimde koca bir su şişesiyle TV karşısında uzandım. Aksi gibi eşim şehir dışında görevdeydi ve ertesi gün gelecekti. Bir kaç saat sonra uyudum, gecenin bir yarısı büyük bir endişeyle uyandım.

Bebeğimi normalde uykumun arasında hissediyordum ama o bu sancı başladığından beri hareket etmemişti. Hemen buzdolabına gidip bir bardak ayran doldurdum. (Ayranı seviyor ve içince hemen kıpırdanmaya başlıyor:) ) Kanepede en rahat olabileceğim pozisyonda oturdum ve bilgisayarımı açıp erken doğum belirtilerini okumaya başladım. Evde tek başına, içimde keskin bir sıkıntı ile gecenin dördünde, kucağımda bilgisayar ve elimde ayran, biraz da ağlamaklı otururken, on-onbeş dakika sonra bebeğim kıpırdanmaya başladı. Tabii benim o ağlamaklı halim, hıçkıra hıçkıra fışkıran göz yaşlarına dönüştü. Sanki bir süre kalbim durmuş ve ben hayata yeniden dönmüştüm.

İki gecelik istirahat ve bol su içtikten sonra sancı son buldu. Yeri gelmişken söyleyeyim; doktorumun bu yanını seviyorum. Böyle aramalarımda hemen gel bakalım şeklinde, bir rant merakında değil, daha da önemlisi beni panikletmiyor. 

 

 
Toplam blog
: 47
: 1945
Kayıt tarihi
: 04.08.07
 
 

Eskişehir'de yaşıyorum. Kısa hikayeler yazıyorum. Bir oğlum var.   ..