Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Temmuz '16

 
Kategori
Hamilelik Öncesi
 

Ne Yer, Ne İçer Bu Hamileler?

Bu konuda elbette bir otorite değilim, internette çok yazı okudum, hatta eşim bu konuda bir kitap aldı. Sağlıklı ve düzenli beslenmek adına neler yapmalı, neler yapmamalıyım. Yediğim-içtiğim şeylerin hangisi bebeğe yararlı olur?


Araştırmak ve okumakta büyük fayda var ama inanın bana içgüdüsel olarak doğruyu ve yanlışı çok iyi biliyoruz zaten. Alkol, kafein ve sigaradan uzak durmamız gerektiğini, dışarıda yediğimiz her zararlı yiyeceğin bize olduğu kadar bebeğe de zarar vereceğini, aşırı kilo almamamız gerektiğini, çift kişilik yiyorum diyerek dünyaları yemeyi kendimize hak görmenin kocaman bir kandırmaca olduğunu, ara öğün yemenin önemini.


Dokuz ay uzun bir süre olmasa da günlük hayatın içinde canımızın istediğini yapmak, yeme, içme ve hareket konusunda kendimizi kısıtlanmış hissetmemek çok önemli bence. O yüzden bir denge kurmayı deneyebiliriz. O an canım bir pizza yemek istediyse afiyetle yiyip, akşam sebze ve ızgara ile günü kapamak gibi.

Çalışan Hamileler

 Çalışan hamileler için durum daha da zor tabii, ama bu konuda da yapılabilecek çok şey var. Kimse her sabah köşedeki pastaneden alınmış poğaçayı yemeye mahkum değil!


Sabah altı buçukta yollara dökülüyorum, kahvaltı ancak hafta sonları ulaşılabilecek bir fantezi diyenler vardır elbette. Bunun için yine kendimden yola çıkarak bir örnek vereceğim: Her sabah yumurta, peynir, domates, tahıllı ekmek tüketmem gerektiğini biliyor muyum? Evet. O zaman bunu ya evde ya da iş yerinde sabahın ilk saatlerinde halletmem gerekiyor.


Hafta içi her sabah uyanıyorum ve daha yüzümü yıkamadan haşlanmak üzere bir yumurtayı ocağa koyuyorum. Sonrası bir buzdolabı poşetine evdeki peynirlerden, zeytinden birer porsiyon koymak. Ve evde bulunan kepekli ya da çavdarlı ekmekten bir dilim alıyorum.


Elbette iş yerinin fiziki koşulları önemli. Bizim mutfağımız var ve ben gelince evde hazırladıklarımla bir kahvaltı tabağı hazırlayıp masama geçebiliyorum. Tabii her şeyi o kadar da dört dörtlük yaptığımı iddia etmiyorum, örneğin süt içmem gerekirken kahvaltıda ben açık 1-2 bardak çayı yuvarlamayı tercih ediyorum. Sütü ise ara öğün olarak hüpletiyorum ne yapayım:)


Hamilelikte Ara Öğünler


Ara öğünler içinse en güzeli mevsimlik meyvelerden tüketmek. Bunu yaptığınızda kendiniz ve bebeğiniz için gerçekten iyi bir şey yaptığınızı hissediyorsunuz. 


Benim için önemli bir şansta; bence bu gerçekten bir şans; tatlıdan tamamen soğumuş olmak. Bir de ye tatlıyı, doğur Hakkıyı derler:) Gelin görün ki, bizim Hakkı tatlıyı hiç sevmiyor, inanın iki yudum bir şey yedikten sonra (çikolata da dahil) saman yiyormuşum gibi hissediyorum.


Burada hamile pilatesi hocamız sevgili Duygu hanımın bir cümlesine yer vermeden geçemeyeceğim... 'Siz hamileliğiniz boyunca hep kendi canınızın istediğini yediğinizi sanıyorsunuz ama yanılıyorsunuz. Aslında bebeğiniz ne isterse onu yiyorsunuz.' Bence haklı, hamile kalmadan önce kendimi hamile olarak düşündüğümde, gelsin baklavalar, gitsin dondurmalar biçiminde 9 ay geçiririm diye düşünüyordum. Ancak koca bir yaz geçti ve tek bir dondurma dahi yemedim.

 

 

 
Toplam blog
: 47
: 1945
Kayıt tarihi
: 04.08.07
 
 

Eskişehir'de yaşıyorum. Kısa hikayeler yazıyorum. Bir oğlum var.   ..