Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Güzel insan...

Güzel insan...
 

Ankara Gazi lisesine kaydımın yapılacağını duyduğumda çok heyecanlanmıştım. Rahmetlik babam:

''-Oğlum, sen Erdal İnönü'nün sırasında oturacaksın...İsmet Paşa'nın oğlu...Aman iyi oku ha !..'' Dediğinde daha da heyecanlanmıştım.

İsmet Paşa'nın oğlu mu ? O zamanlar Anadolu'dan gelmiş ufak bir memur çocuğuydum. Daha pek tanıyamamıştım o dehayı...İsmet İnönü'nün, İkinci Adam'ın adı yetiyordu zaten...

Paşa'nın oğlu, Ankara Gazi lisesinde ha ? Şaşırmıştım gerçekten. Onca kolej, özel okul varken...Alçak gönüllülüğe bakınız...İşte gerçek halk adamı...Gerçek insan...Seçkin vatan evladı...

Gazi lisesinin salonlarında iftiharlık öğrencilerin resimlerini incelediğimde gözlerime inanamamıştım.

İşte Erdal İnönü burada...İftihar listesi kayıtlarında...Resmi karşımda...Siyah-beyaz fotoğrafıyla sıradan bizden biri...O tatlı gülümseme gamzeli yanaklarında...Cin gibi bakışlar...

Zeki ve çalışkan oluşuyla haketmiş bu başarıyı...Bilim adamı oluşu da rastlantı değildi...Dünya tanıyordu...

Hatta , Orhan Veli Kanık da burada...Bizim liseden mezun olmuş...Karayalçın dört dönem önce...

Ünlü profesörler, seçkin aile çocukları...Bürokratlar...Büyükelçiler...Generaller...Yazarlar ve onların çocukları...

Kulakları çınlasın, şimdi A.Ü. Siyasal Bilgiler'de Prof.Dr.Ahmet Makal da en samimi sınıf arkadaşlarımdan olmuştu.
Öğretmen yazar:Mahmut Makal'ın oğlu...

Boğaz köprüsü yapılsın mı yapılmasın mı tartışmaları yapardık onunla...Çok güzel kompozisyon yazardı...Erdal Bey'in, Gazi lisesi'ne gönüllü olarak derslere geldiğini duyardık.

Ben, Edebiyat Bölümünde olduğumdan derslerine girmek kısmet olmamamıştı. Lise kütüphanemize yüzlerce kitap hediye etmişti.

Ne zaman hastalandı ? Ne zaman dışarı gitti...? Nasıl da sessizce göçüp gitti ? Son nefesine kadar bilim konuşmuş...Ölümü de sessizce...Mütevazı...Mahcup...

Ülkemiz çok önemli değerlerini yitiriyor birer birer...Onlar bizim altın kilometre taşlarımızdı...Çağdaş Nasreddin Hoca ve entellektüel bir bilim adamıydı O...

Erdal inönü'nün yeri doldurulamaz...Politik entrikaların da adamı değildi O...Tam bir barış ve demokrasi abidesiydi...

Nur içinde yatsın...

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..