Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Eylül '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Güzellik mi çirkinlik mi?

Güzellik mi çirkinlik mi?
 

Cocuklugumuzda bir oyun oynardik. Ebe duvara dogru yuzunu doner, arkasindakilar, genellikle kizlar, "Guzelllik mi cirkinlik mi ?" diye sorar ve oyuna katilanlar ebenin verdigi karara gore kendini guzel ve ya da cirkin gosterirdi kendini. Neler yapardik su anda hatirlamiyorum .

Neden boyle bir oyun cocuklar oynamaya baslamisti acaba ? Onyargi Insanin dis gorunusu ile onu degerlendirme ve ozellikle kizlarin guzel olmalarinin onemi . Okul piyeslerinde ornegin pamuk prenses ve yedi cuceler oynanirken sinifin en guzel kizi secilirdi. Kim hangi ozellige gore secerdi .Secilemeyenlerin duygulari ne olurdu acaba . Guzelligin olcusu kucukken ve buyudukce kim tarafindan belirlenirdi ki ?

Bir akrabamiz vardi . Kendine gore guzel olan bir kizi vardi . Ayni yasta idik . Benim evlenmemem kadina dert olmustu .( Bu otuz yil oncesinin hikayesi ) O kadar da okudun calisiyorsun da neden evlenemiyorsun " dilinin ucuna kadar kadar gelen kelimeyi "cirkin " demeyip, sey oldugun icin mi acaba demisti. Hic unutmuyor ve affetmiyorum o kadini. Ne de olsa genclik cok kirilmistim . Toplum beni cirkin mi goruyordu diye. Ya da olculerim 90-60-90 oladigi icin mi cirkindim . Burnumda biraz buyuktu. ve cok cilizdim. 44 kilo .Neye gore yargilanmistim .

Tabi ki evlendim . Simdi buyuk olan burnum burada cok ragbette . "....San (insanlarin isminin arkasina eklenir) burnun ne guzel. Imreniyorum sana ."demeye baslamislardi. Burada irkin ozelliginden dolayi burunlar kucuk ya. Sonra gozlerime ve kaslarima tapilan iltifatlar. Kaslari seyrek oldugu icin genellikle kaslarini gur gostermek icin makyaj hilelerinden yararlanirlar. Gozlerim buyukmus ne guzelmis... Hey sevgili akrabam duyuyor musun Ben GUZEL MISIM :)) Bu arada gozlerim buyuk oldugu icin bir arkadasimin cocugu benden korktugunu soylemisti . Kimseye yaranilmiyor ya .

Kozmetik urunlerine para harcamiyorum. Elimi yuzumu sabunla yikayip temiz tutuyorum kendimi. Arada ihmal etsem de dislerimi fircaliyorum. Bir tek yaptigim sacimi boyatmak birgun onu da birakirim. Ve her seyden onemlisi ic dunyami guzel tutmaya calisiyor, insanlari guzel cirkin diye yargilamamaya calisiyorum. Dil ogretirken guzel cirkin karsitlarini ders sirasinda soylerken gicik oluyorum .

"Hos gor yaratilani yaratandan oturu " cumlesi hep aklimda .

Bir Norvecli arkadasim vardi. Bir gun okulda ogretmen ve ogrencilerde uluslar arasi etkilesim faaliyetinde konusuyordu. Biz ulkemizde cocuklarimiza "hava kotu, hava iyi " diye ogretmeyiz. Cunku bu tur kelimeler buyuklerin yarattigi kelimeler . Hava yagmurlu , gunesli ve bulutlu ise o doganin geregi .

Neden guzellikten hava benzetmesine gectim. Onyargi toplumun farkinda olarak ya da olmayarak gelistirdigi on yargilar sonucunda insani guzel cirkin diye adlandirip kisilik degerlerini bir kenara atmamizin yanlis oldugunu dusunuyorum .

Bu arada ilk ogretmenlik yaptigim gun aklima geldi. Asil atama yerime gitmeden yakinimizdaki bir okulda kisa sureli gorevlendirilmistim. Orada bir ogretmen digerine "Bak not defterime (Cocuklarin resimleri yapistili idi ) hep guzel cocuklari sectim . Benim oradaki pozisyonum sesimi cikarmama engel oldu. Gerekli uyariyi yapmadigim icin uzgundum.

Umarim insanlari dis gorunuslerine bakmadan degerlendirmeyi ogretiriz cocuklarimiza. Yapmamiz gereken de o degil mi zaten ?


 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..