Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Haziran '08

 
Kategori
Haber
 

Hadi “eşek gibi” anır…

Hadi “eşek gibi” anır…
 

Fotoğraf: www.hurriyet.com.tr


AKP Genel Başkan Yardımcısı, Milletvekili Dengir Mir Mehmet FIRAT, <ı>“Cumhuriyet devrimleri toplum üzerinde travma yarattı" sözleri nedeniyle kendisine yöneltilen eleştirilere şöyle <ı>"Eğer beni eleştirenler Devrim Kanunları'nı okudularsa Meclis'in ortasında eşek gibi anırırım" diye yanıt vermiş…

Eğri mi doğru mu, orasını bilemiyorum, haberi gazetelerden aldım…

Ayrıca…

Haberin birkaç kez tekrar tekrar okudum. Hani <ı>"Eğer beni eleştiren milletvekilleri arasında…” diye bir cümle kurmuş olsaydı, bu kısa ve öz yazıyı yazmayacaktım.

Neden yazmayacaktım?

Çünkü “Muhatabı” ben olmayacaktım…

Gördüm ki eleştiri yapanları milletvekili veya bir başkası şeklinde ayrıştırmamış, genelleme yapmış.

<ı>“…beni eleştirenler Devrim Kanunları'nı okudularsa…” demiş.

Dün de ben “Demek ki kapatma davasında haklılık varmış” başlıklı (http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=116372) yazımda kendisini eleştirdim…

O halde <ı>“…beni eleştirenler Devrim Kanunları'nı okudularsa…” cevabının da muhatabı oluyorum…

Şimdi cevabını veriyorum…

AKP Genel Başkan Yardımcısı ve Milletvekili Dengir Mir Mehmet FIRAT…

Ben, sizin sözünüzü ettiğiniz <ı>“Devrim Yasaları”nı bir değil, birkaç çok kez okudum. Ayrıca, eğer bu yasalara gönderme yaparak bir yazı yazmam gerekirse, her defasında konu ile ilgili yasayı, bildiğim halde yine açar okurum.

Özetle…

Sizin özümseyemediğiniz, içinize sindiremediğiniz, bir türlü kabul edemediğiniz ve yıllardır bu nedenle size <ı>“Travma” etkisi yapan <ı>“Devrim yasaları”nı bir değil sayısını bile unuttuğum birçok kez okudum ve özümsedim. Ayrıca ben sizin gibi değil bir <ı>“Türk ve Cumhuriyet çocuğu” olarak da bu konularda <ı>“Travma” yaşatacak bir etkisini görmedim.

Atatürk’ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti devleti’nin bir vatandaşı olarak Atatürk’e, ilkelerine, devrimlerine, anayasaya, laikliğe, demokrasiye, sosyal hayata, hukukun üstünlüğüne inanmış biriyim…

Eğer siz Dengir Mir Mehmet FIRAT… Evet siz…

Bu işi <ı>“eşek gibi anırma” inadına getirmişseniz, size önerim var…

Size, sözünüz üzere <ı>“Hadi… Ben okudum, meclisin ortasında eşek gibi anırın” dememiz gerekir.

Ama…

Biz bir <ı>“İnsan”ız ve insan sıfatını taşıyan birinin <ı>“eşek gibi” anırmasına gönlümüz razı olmaz.

Sizin derdiniz, Cumhuriyet ile Atatürk’ün ilkeleri ve devrim ile laiklik anlayışı ile…

Ve gerçekten bu konuda <ı>“Travmatik” bir vakasınız ve acilen <ı>“Eşek gibi anırmak üzere” meclisin ortasına gitmek yerine, en yakın <ı>“Travma tedavi merkezi”ne gitmenizi sağlık veririm.

Umarım siz ve partiniz bu <ı>“Travma”dan biran önce kurtulursunuz…

<ı>24 HAZİRAN 2008

Not: Haber www.hurriyet.com.tr de...

 
Toplam blog
: 1104
: 918
Kayıt tarihi
: 28.01.07
 
 

Emekliyim ama “Tekaüt” değilim. 1961 yılından beri değişik “Anadolu” gazetelerinde yazdım. 1984-8..