Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '10

 
Kategori
Felsefe
 

Hakettiğimiz Bir Hayat mı Yaşıyoruz?

Hakettiğimiz Bir Hayat mı Yaşıyoruz?
 

Hayatı hak ettiğiniz gibi yaşadığınıza inanıyor musunuz?

Bir anket sorusuydu bu, sadece iki tane şık vardı, evet, kesinlikle ve hayır, kesinlikle…

Ne cevap vereceğimi düşündüm, ne evet diyebiliyorum ne de hayır. Bir kesinliği yok cevabımın, olmalı mı onu da bilmiyorum.

Hak etmek için, dilediğim gibi bir yaşam yaşamak için ne yapmam gerekli ki hak edecek duruma geleyim, önce bir şeyler mi yapmam lazım, doğuştan hak etmiyor muyum yaşamı?

Birileri çok berbat hayatlar yaşıyorlar hak ediyorlar mı peki? İlahi adalet karar vermiyor mu yaşayacağımız hayata. Hak etmemiz için önce bir sınav mı var yoksa. Dilediği gibi yaşayanlar ne yapıyorlar da bunu hak ediyorlar…

Dünya kurallarına mı uymalı önce ya da dünya neden bana uymuyor, önce bana hayat bir şeyler verebilmeli. Hak ettiğim ya da hak etmediğim kim tarafından belirleniyor. Ben hak ettiğime inandığım hayata nasıl kavuşabilirim ki ya da tatminim nasıl sağlanır?

Her soruya verilecek mutlaka mantıklı bir cevap vardır. Neden sonuç ilişkisiyle dünya kadar cevap bulabilirim sorularıma, hak ettiğime ya da etmediğime ama net bir cevap bulamam, hep farklısını dileyeceğim beklide. Hak ettiğimin fazla olduğuna inanacağım.

Hak etmek ya da etmemek değil de, dilemek sanırım mühim olan, dilediğim, istediğim gibi bir hayat mı yaşıyorum sorusuna kesin cevap verilebilir diye düşünüyorum…

 
Toplam blog
: 127
: 820
Kayıt tarihi
: 22.09.07
 
 

Sıcağıyla bilinen memleketimde bir kış gününde geldim dünyaya. Bütün tezatlıklar hayatımda farklı r..