Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ağustos '15

 
Kategori
Anılar
 

Halı,kilim,palas,cacim

Halı,kilim,palas,cacim
 

Caddenin her iki tarafını süsleyen o eski akasya ağaçlarını arıyorum


Atılan her adım, yapılan her hareket, söylenen her söz insanlık yararına olsaydı, yeryüzü Halim ve Selim insanlarla kaplanırdı. Tüm insanlar mutlu olurdu.   

Nedendir bilmiyorum. Ben hep o değerleri hatırlıyorum, onları arıyorum, onları unutamıyorum.  

Ne yazık ki onlar bu yalan ve hileyle karışık kiralık han dünyadan esas dünyaya göç ettikleri için onları bulamıyorum.

Onların sağlam, muhkem ve onurlu yaşamlarından mı, çıkar için kula kul olmadıklarından mı, benlik, senlik gütmediklerinden mi, doğru, dürüst ve anlamlı sözlerinden mi unutamıyorum? Bende bunun nedenini bilmiyorum.

Uzun zamandan beri Burakgazi’lerde ilk okuyanlar ve ilk görev alanlar içinde yer alan büyüğümüz, yakın akrabam Bingöl Merkez Cumhuriyet ilkokulunda uzun yıllar idarecilik görevini yapan, Rahmetli Demir Burakgazi’yi hatırlıyorum.

Demir Burakgazi öğretmenlik görevine başladığı tarihlerde bizler çağa yaştaydık,  onlar oturmadan biz oturmazdık. Onlara karşı bütün hal ve hareketlerimize azami dikkat ve özeni gösterir saygıda katiyetle kusur etmezdik.

Onlarda bize saf ve katıksız sevgileriyle tebessümde bulunurlardı. Bizler içten gelen o katıksız sevgi tebessümleriyle sevinir duygulanırdık.

Demir Hoca kendisini mesleğine adamıştı. Bazen Avcılar ve atıcılar kulubüne, bazen o günkü adıyla öğretmenler derneğine giderdi. Bazende atalarımızın yurdu Mirzan'a ( köyümüz) gider atalarımızın geride bıraktıkları hatıraları görürdü. 

Demir Hocanın tahminen 50-60 yıl önce yerli malı haftası nedeniyle yazdığı ve içinde sadece “ Halı – Kilim- Palas- Cacim ” sözlerini hatırladığım, diğer sözlerini unuttuğum şiiri benimde not birikimlerimde mevcuttu ancak tüm araştırmalarıma rağmen bir türlü bulamıyordum.

Yine uzun yıllar Eğitimde öğretmenlik ve idarecilik görevleri ifa eden, Sayın, Zeki Burakgazi Hocamız, Demir Hocamızın şiirini temin edip bize ulaştırdı. Kendisine teşekkür ediyorum. Sağlık ve mutluluk içinde yaşamasını diliyorum.

Dilerseniz, Rahmetli Demir Burakgazi’ye ait " BİNGÖL YERLİ MALLARI" başlıklı şiirini birlikte okuyalım.

Dokunur köylerde halıyla kilim,

Basittir tezgâhlar görmemiş bilim,

Yeterince köylüm almamış ilim,

Zekâyla süsler o palas ve cacim…

*****

Yetişir Simsorda elmanın alı,

Aranır her yerde Metanın balı,

Yükünden eğilir elmanın dalı,

Tükendi ormanlar hep oldu çalı…

*****

Çilkani,Solhan’da pirinçler diz, diz

Yetişir Kığı’da en iyi ceviz,

Genç’tedir çok ala tuğla ocağı,

Bol Karlıova’da süt tereyağı…

*****

Akıyor şehre Mirzan’ın suyu,

Yetmemiş açmışlar keşif bir kuyu,

İyisi yetişir Az’da patates,

Yeşilköy üretir bolca domates…

*****

Şeref yaylasında mor koyun meler,

Madraglı, Velanlı hep karpuz eker,

Olur, Valerek’te sapsarı biber,

Çokçadır yerli mal bakılsa eğer…  

Evet, Rahmetli Demir Hocamızın yazdığı ve Bingöl'ün tanıtımına da delalet eden bu güzel şiiri siz okurlarımızla paylaştık. 

Demir Hocamıza Yüce Allah’tan rahmet diliyorum. Allah cennetiyle onu sevindirsin.

 

 

Kıymetli okurlarımıza saygılar sunuyorum.

Mehmet BURAKGAZİ / MERSİN  

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 608
: 2204
Kayıt tarihi
: 12.04.12
 
 

Bingöl'de, Baharın son ayında, ikindi üzeri un ambarı (kiler) arkasında, ebesiz, hemşiresiz, Emin..