- Kategori
- Ben Bildiriyorum
Haliç köprüsü 8.5 saat trafiğe kapatıldı...
Bugün hemen hemen bütün gazetelerde var. Dün Haliç Köprüsününü karayoluna bağlayan dayanak yerinden çıkmış. Yaklaşık 10 cm yükselen köprü 8.5 saat trafiğe kapatılmış. E-5 karayolunda uzun kuyruklar oluşmuş. Köprünün yapımı ve bakımını üstlenen Japon firmasının yetkilisi incelemelerde bulunmuş. Geçici çözüm olarak asfalt dökülerek köprü trafiğe açılmış.
Geçen Zonguldak Çaycuma Filyos Çayı üzerindeki köprü de çökmüştü. Köprü üzerinde hareketli araçlarda bulunan yaklaşık 15 kişinin suya düştüğü söylenmişti. Sonradan bazılarının cesedi bulundu ama sanırım hala daha cesedi bulunamayanlar var. Bu konuda o zamanlar aşağdaki blogu yazmıştım.
Şimdi neden oluyor bu olaylar iyi düşünmek lazım. Son Haliç Köprüsü olayı da bize bir şey anlatıyor aslında. Benim bakımım yapılmıyor diyor, kazaya ramak kaldı diyor, bir an önce önlem alın diyor.
Zonguldak Çaycuma Filyos Çayı üzerindeki acı olaydan sonra bir takım bilimsel çözümler üretildi. Örneğin ODTÜ'nün, TÜBİTAK'ın desteği ile yürüttüğü projede Türkiye'de bulunan köprülerin hasar dereceleri ve trafik değerlerini kullanarak bakım ve onarım maliyetleri ile önceliklerini otomatik olarak tespit edip listeleyen "Köprü Yönetim Sistemi" diye bir sistem geliştirildiğine dair haberler çıkmıştı. İşte böyle olmalı. Her işimizde bilimi en etkin bir şekilde kullamalıyız. Bir an önce böyle sistemlere geçmeliyiz. Haliç Köprüsünde bu sistem olsa harika olur. Sensörler yardımı ile tehlikeli bir durum varsa anında alarmlar sayesinde önlemler alınabilir.Yoksa olay çıksın, gelip bakalımla sürekli diken üstünde dururuz ve ramak kala olayların sayısı da sürekli artar durur.