Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Şubat '17

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Halk bilimci Hayrettin İvgin'e armağan

Halk bilimci Hayrettin İvgin'e armağan
 

Halk bilimci araştırmacı yazar Prof. Dr. Hayrettin İvgin.


Sevgili Aziz dostum Hayrettin İvgin,

Sizleri aşağı, yukarı 35 yıldan bu yana tanıyor ve severek izliyorum. Yazılarınızı, kitaplarınızı ve özellikle "Kültür Çağlayan" ı gibi çıkardığınız  dergilerinizi severek okuduğumu belirtmek isterim. Sizler dolu  dolu  bilgi yüklü, kültüür  ağırlıklı   bir eğitimci yazar, yorulmayan bir araştırmacı  yazarsınız.  Örneğin Anadolu  coğrafyasında halk bilimi ( folklor ) dünyasında tanınmış bir imzasınız. Gerek Türkiye’de   ve gerekse   Asya’’da,  Avrupa’da  Prof.Dr. Hayrettin İVGİN’i tanımayan, bilmeyen yoktur diyebilirim. Birçok   kez sanat, kültür etkinliklerıne ve sempozyumlara da katldığınızı  biliyorum. Hatta bir iki  kez sizinle  Denizli,  Afyon,/  Emirdağı, Muğla   /  Fethiye ve Ankara' da beraber olduğumuzu  anımsıyorum.Bu etkinliklerde Folklor ( Halk bilimi )  bağlamında bildiriler  sundunuz  ve  şiirler okudunuz... Ben bunların şahidi, tanığıyım...

Ben şahsen sizlerden çok şeyler öğrendim. Vezirköprü Belediye başkanı olsaydım,  adınızı bir caddeye veya bir sokağa verir ve büstünüzü dikerdim. Buradan -Sayın Belediye Başkanımıza teklif ediyorum. Hayrettin İvgin’in adının bir yere (Cadde, sokak, okul, halk Kütüphanesi gibi)  her hangi bir yere verilmlesinie öneriyodrum.  Belkei de  verildiğine eminim. Sanatımıza, kültürümüze aşık, sevdalı, bunu  yurt  içinde ve yurtdışında  tanıtmaya çalışan araştırmacı yazar sevgili Hayrettin İVGİN’e bu çok görülmemelidir. Sayın Prof. Dr. Hayrettin İVGİN  yaşarken bunu görmelidir.  Bu benim bir  kişisel  düşüncemdir.Ötesini Sayın  büyüklerimize  bırakıyorum...

Sevgili kadim dostum Hayrettin İVGİN,

Ben bir emekli öğretmenim. Ancak içimden geldiği gibi sizin için  ufak bir şiir yazdım. Tabi  şiir sayılırsa.  İşte öyle bir şey aziz dostum...Bunu lütfen bir demet çiçek niyetine kabul ediniz. Sizleri  izlemeğe ve okumaya devam edeceğim. Sizlere sağlıklı günler diliyor, selam ve saygılarımı sunuyorum. ( 10.02.2017 )   

 

 DOST HAYRETTİN  İVGİN’E

 

Okumuş yazmış, hem aydınca bilgin

Solmayan çiçektir Hayrettin İVGİN

Folklorda bir umman engin mi engin

Kovanda petektir Hayrettin İVGİN

 

Manas destanında adı var onun

Bayburt’ta, Samsun’da yâdı var onun

Halkbilimi deryasında tadı var onun

Destanda gerçektir Hayrettin İVGİN

 

Yazdığı eserler yüzü aşıyor

Aldığı ödüller gurur taşıyor

Ankara’da al bayrakla yaşıyor

Divanda melektir Hayrettin İVGİN

 

Halk biliminde Profesör olmuş

Binlerce yazısı klasör olmuş

Ta Azerbaycan’a asansör olmuş

Babacan erkektir Hayrettin İVGİN

 

Bilimde, kültürde şair yanı var

Kanında özbe öz Türklük kanı var

Yazın evreninde onun namı var

Kaftanda ipektir Hayrettin İVGİN

 

                                 Abdülkadir GÜLER

                              10 Şubat 2017- SÖKE 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..