Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Şubat '17

 
Kategori
Tarih
 

Atatürk'ün Söke'ye gelişinin 93. yılında törenlerle anıldı

Atatürk'ün Söke'ye gelişinin 93. yılında törenlerle anıldı
 

Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün Söke’ye gelişinin 93.Yılında Söke’de gerçekten şanına uygun olarak törenlerle anıldı. 9 Şubat 2017 günü Kuşadası’na giden yolun üzerinde bulunan Cafer Efe’nin heykelinin bulunduğu yerde bayraklarla, öğrencilerle  Atatürk’e bir saygı  gösterisi bağlamında “ Söke’mize   hoş geldiniz” şeklinde saygıyla karşılandı. Daha sonra Söke Cumhuriyet meydanında toplanıldı. Çelenklerin sunumundan sonra Atatürk’e saygı duruşu ve İstiklal Marşı’ndan sonra asıl kutlamalara başlandı. Bu anma töreninde halkın ilgisi geçekten büyüktü.   Bu da gösteriyor ki Söke halkı Atatürk’ü gerçekten Atatürk’ü seviyor…

Töreni ben de izledim.  Belediye Başkanımız Sayın Süleyman Toyran ve llçe kaymakamız Sayın Tahsin Kurtbeyoğlu günün anlamına uygun birer konuşmalar yaptılar. Daha sonra öğrenciler şiirler okudu ve halk oyunları sergilendi.

Bu arada meraklı bir vatandaş adını vermek istemiyorum.  Bana aynen şöyle dedi: “ Kadir bey, Atatürk’ün Söke’ye ilk gelişi biz 4 Şubat 1924 olarak biliyoruz. Geçmişte bu tarihte birçok kutlamalar oldu. Sonradan bugün olduğu gibi 9 Şubat’ ta kutlanıyor. Ben bunu iyice merak ediyorum. Bazı gazeteler yazıyor, lakın tam sağlıklı bilgi ve belgeler ortaya koymuyorlar. Birkaç kişiye sordum “bunu  Söke Ekspres gazetesinin yazarı Abdülkadir Güler’e   sorunuz “dediler. Gerçekten   öyle midir?  Elinizde sağlıklı belge varsa bunları varsa, yine Söke Ekspres’te okumak isterim “ dediler.  

Ben  bunun hikayesini birkaç kez yazdım. Yazar öğretmen arkadaşım Yaşar Çağbayır ile birlikte bu konuyu orta çıkardık. Bunlar (1995- 1996) yılında Yeni Söke Gazetesi’nde aynen yazılıdır. Merak edenler  varsa zahmet edip Yeni Söke gazetesinin (1995- 1996) arşivine girip bakabilirler, Zamanın Kaymakamı Şener Can’dan bu yana. Atatürk’ün Söke’ye gelişi  09 Şubat 1996’dan buna  kutlanıyor.  ( Tam 21 yıl oldu )…

Sözü fazla uzatmak istemiyorum. Şu gazetede, bu adam şunu yazmış, şöyle diyor  demiyorum. Ben sağlam  kaynaklara dayanan ve bizzat  araştırmalarım sonucunda  iki önemli  yerden bana gönderilen  iki  önemli belgeyi   merak  edenlere  aynen  sunuyordum:

 

                    BİRİNCİ BELGE:

T.C.

Başbakanlık

Atatürk Kültür, Dil ve Tarih

Yüksek Kurumu Başkanlığı

(  Araştırma Planlama Ve Koordinasyon Dairesi )

 

SAYI: APK.Pla. Şb. 522.- ( B- 13)

KONU:  Atatürk’ün Söke’ye gelişi.

 

                                                                                                05 Ocak 1996

Sayın Abdülkadir GÜLER,

İLGİ: 27.11. 1995 tarihli yazınız.

……Atatürk’ün Söke’ye ilk gelişi  hakkındaki  ilgi  yazınız  , bağlı kuruluşlarımız Atatürk Araştırma Merkezi ve Türk Tarih Kurumu tarafından incelenmiş, 10  ve 11 Şubat  1924 tarihli HAKİMİYET-İ  MİLLİYE  Gazetesi’nde yer alan  bilgilere göre Atatürk’ün  Söke’ye ilk geliş  tarihinin  9 Şubat 1924 olduğu sonucuna varılmıştır  ( ……………………)

      Bilgilerinize rica ederim.

 

                                                                                                         İMZA  

                                                                                            Prof. Dr. Reşat GENÇ

                                                                  Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Başkanı.

EKİ:10.11. Şubat Tarihli

Hakimiyet-i Milliye Gazetesi.

ADRES; Atatürk Bulvarı, 217- Kavaklı dere / ANKARA

İKİNCİ BELGE:

Bana gelen  ikinci  tarihi Belge’de  Atatürk’ü yakından tanıyan ve  izleyen GENELKURMAY BAŞKANLIĞN’DAN gelmiştir.  Onu da aynen sunuyorum:  

 

                                                                                T.C.

GENELKURMAY BAŞKANLIĞI

HİZMETE ÖZEL

ATAŞE: 3214-1-96  /  Arşiv

KONU:  ATATÜRK’ün Söke’ye İlk Geliş Tarihi.

 

                                                                                                             02 Ocak 1996

Sayın Abdülkadir GÜLER,

Emekli Milli Eğitim Müdürü

Söke /  AYDIN

…..Genelkurmay Askeri Tarih ve Stratejik Etüt Başkanlığı Kütüphanesinde bulunan Hakimiyet-i  Milliye  Gazetesi’ne göre  Atatürk 9 Şubat  ( 1340), 1924 tarihinde  Söke’ye ilk  olarak gelmişlerdir . ( …………..)

Bilgilerinizi rica ederim.  

 

                                GENEL KURMAYBAŞKANLIĞI NAMINA.

 

                                                        (  İMZA  )

                                                Hüseyin GÖRÜR

                                                  Öğ. Kd. Albay

                                         Genelkurmay ATAŞE Bşk.lığı

                                            Arşiv Müdürü - ANKARA  

 

EKİ:  10-11. Şubat 1924 tarihli

Hâkimiyet-i Milliye Gazetesi

 

Şimdi bana gelen Hâkimiyet-i Milliye Gazetesine göre başka bir şey daha demeye gerek var mı?

Kısmet olursa yakında çıkacak olan  “SÖKE’ DE  İZ  BIRAKANLAR “  adlı  kitabımda

Konuyla ilgili bilgiler, belgeler ve gazetenin aslına uygun olarak aynen gösterilecektir. Bu konuda  merak edenlere  saygılarımla   duyurmuş olayım.

 

Sonuç olarak: ATATÜRK’ün Söke’ye geliş tarihinin pek önemli görmüyorum. Önemli olan onun fikirlerine ve düşüncelerine  bağlı ve saygılı olmaktır. Bunu bilenlere selam olsun. Bundan 93 yıl önce Söke’mize onur veren Gazi M. Kemal ATATÜRK’ü içtenlikle  hoş geldiniz diyor,  Cumhuriyetimizin kurucusu Ulu Önderi, büyük lider ATATÜRK’ü saygıyla ve rahmetle anıyor,  mekanı cennet olsun diyorum.

 

Abdülkadir  GÜLER 

10 Şubat 2017- SÖKE 

 

KAYNAK:  

1-   10 ve 11 Şubat  1924  tarihli   Hakimiyet- i Milliye Gazetesi - Genelkurnay   Başkanlığı

ve Atatürk  Kültür   ve Dil , Tarih , Araştırma    Merkezi'nden  gelen  iki belge,( 1996)

2- Sökeli Şairler ve Yazarlar  - Güldeste, Abdülkadir Güler, Ankara- 1998

3- Atatürk Aydın'da, Yard. Doç. Dr. Günver Güneş, Aydın, 2006

4- Yeni Söke  gazetesi  1995-1996  arşivi

5-    Atatürk Söke'de ,  Yard. Dr.  Günver Güneş Söke Ekspresi ,

       Yard. Doç.Dr. Günver Güneş , 9 Şubat 2017  tarihli  sayısı.

10- Atatürk'ün Söke'ye Gelişinin 93. yında törenlerle kutlandı,

Abdülkadir  Güler, Söke Ekspres - 13 Şubat 2017.

 

                                                         

  

    

  

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..