Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Şubat '17

 
Kategori
Tarih
 

Bazılarının itibarı iade edilecekmiş, ben de aklanmak istiyorum ülkemi sevmek gibi bir hatam oldu da

Bazılarının itibarı iade edilecekmiş, ben de aklanmak istiyorum ülkemi sevmek gibi bir hatam oldu da
 

Kızıl Sultan'dan nerelere...


Bu itibar iadesi konusu bakıyorum benden başka kimsecikleri rahatsız etmemiş görünüyor. Gerçi ölmüş gitmiş adamın itibarını versen ne olacak. Beni rahatsız etti çünkü herkes kendi dayısını hapisten çıkarıyor.

Menderes konusunda yaram var, itibarının iade edilmesinden rahatsız oldum. Okuduğum kaynaklara göre idamı yanlıştı ama tümüyle de masum değildi, merhum başbakanın itibar iadesi siyasi bir karar. Ayrıca bu rahatsızlığımın kişisel yanı da var: 5 kardeşim onun başbakanlığı döneminde tavuk gibi öldü! Bu ülkenin bir vatandaşı olarak bunları söylemek hakkım.

Herkes kendi dayısını hapisten çıkarıyor dedik. Vahdettin bırak vatan haini olmayı Atatürk’e yardım etmiş deniliyor. Bir yandan da hakkındaki iddiaları düşünüyorum. 

Pir Sultan, Şeyh Bedrettin ve Deniz Gezmiş için itibar iadesi gerekmez; onlar halkın gönlünde öyle bir itibar’a kavuştular ki…

İskilipli Atıf Hoca, Seyit Rıza ve Bediüzzaman Sait Nursi gibi isimler için de katı siyasi düşünmemek lazım. Bence aklanmasalar bile sevenleri ya da minnet duyanları ile bağları yasaklanmasın. Sonuçta ülke için faydalı işler de yapmış olabilirler.

En çok takıldığım isim Abdülhamit… Ulu Hakan mı, Kızıl sultan mı? Hatası sevabına eşit gibi görünüyor… Koca imparatorluğu 33 yıl ayakta tutmuş. Daha önce yıkılsa dünya savaşında biz cumhuriyet falan kuramazdık. Ha nolmuş aydınlanma çağında istibdat. Belki güvenlik için yaptı ama dünyanın güneşe yürüdüğü bu çağda ülkenin önünü açmalıydı. Bence Kızıl Sultan diyen de haklı, Ulu Hakan diyen de…

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..