Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mart '12

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Halk ozanı aşık veysel

Halk ozanı aşık veysel
 

25 Ekim 1894'te Sivas'ın Şarkışla ilçesi Sivrialan köyünde dünyaya geldi. 21 Mart 1973'te yine Sivrialan'da yaşamını yitirdi. Çocukken çiçek hastalığı yüzünden bir gözünü, daha sonra bir kaza sonucu diğer gözünü kaybetti. Saz çalmayı öğrendi.

Adı gibi, şiirleri, türküleri de unutulmaz oldu, ne de güzel söylemiş ;

? Dost Dost Diye Nicesine Sarıldım
Benim Sadık Yarim Kara Topraktır
Beyhude Dolandım Boşa Yoruldum
Benim Sadık Yarim Kara Topraktır

Ne de güzel yazmış, söylemiş dost dost diye nicesine sarıldım, benim sadık yarim kara topraktır.. Hepimiz dost sandığımız kişilere güveniyoruz, ama sonucu hüsran ve yanılgı ile bitiveriyor. Dostluk kavramı olmayan kişilerle gülüp, ağlıyoruz, sonrasında bir bıçak gibi sırtımızdan vuruluyoruz..

Bir güzel şiirini daha paylaşayım ;

Ağlayalım Atatürk'e
Süleyman olmuştu mülke,
Geldi ecel, can ağladı,

Bütün Dünya kan ağladı,

Ölümsüzler aslında şiirleri, türküleri ile yaşıyorlar, bugün ise ölümünün yıl dönümü, şiirlerinle, türkülerin ile yaşamaya devam edeceksin..

 
Toplam blog
: 195
: 932
Kayıt tarihi
: 09.01.12
 
 

Ben kimim ne yaparım? Aklıma düşeni yazar, gördüğüm kareyi ölümsüzleştirmek isterim. Kulağıma tak..