Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Eylül '19

 
Kategori
Söyleşi
 

Hande Ünsal Röportajı

Bir önceki şarkınız 'Seni Sever Miydim' herkese hitap eden bir işti. Nasıldı geri dönüşler?
8 hafta boyunca hem ulusal hem yerel radyolarda, hem de müzik kanallarında bir numaradaydı. Ocak ayından hazirana kadar en çok çalınan şarkılar listesinde ikinci sırada yer aldı. Benim için büyük mutluluk ve gurur. Şarkımızın başarısı konsere dönüştü ve geniş bir kitleye ulaşmamı sağladı. Daha ne olsun?

Yeni şarkınız 'Nerdesin' nasıl çıktı? Bestesi de size ait...
Sözleri Melda Gürbey'e, bestesi bana, aranjesi ise Serkan Balkan’a ait. Ben sadece bestelediğim için, anlatacağım özel bir hikaye yok. Bu soruyu o büyülü sözleri yazan Melda Gürbey´e sormak daha doğru olur.  Öyle hızlı bir yükseliş gösterdi ki daha önceki şarkılarımın başarısını ikiye katladı diyebilirim. Sosyal medyada viral hale gelen sayılı şarkılardan oldu. Ama beni en çok güldüren "Nerdesin? Konya yolundayım" videosuydu. Çıktığı günden bir hafta sonra bayram konserlerimiz başladı. O konserlerden önce ekibime “Nerdesin daha çok yeni, kimse ezberlememiştir“ dedim ama ben sustuğumda binlerce kişinin “Nerdesin öbür yarım" diye avaz avaz eşlik ettiğini gördüm. O anı hiç unutamıyorum. Gözlerim doldu, ağlayacak gibi oldum. Bir ay kadar kısa bir sürede tüm listeleri ele geçirdi. Beni yeniden zirveye taşıdı. Tarifsiz duygular bunlar. Düşünsene yeni şarkım bir numaradayken, 'Seni Sever Miydim' de hala ilk 20'de... İki şarkım da hit olmuş! Ay yine bi' duygulandım... 

Klipte ise rengarenk ve farklı bir Hande görüyoruz...
O gördüğün kadınlarının hepsinden azar azar var bende. Ama şunu da unutmamak lazım; ben bir İzmirliyim. Sezen Aksu İzmir’in Kızları şarkısında der ki; "Dişidir, anadır, efedir, gidi'nin tatlı huysuzları.."

 

"Yedi kuşak müzisyen bir aileden geliyorum"

Hande Ünsal ismi artık tamam mı, yoksa hala bir mücadele veriyor musunuz?
İnsan 'ben oldum' dediğinde kendini eksiye düşürür. Zamanın hızına yetişmeye çalışırken öğrenebileceklerimiz sınırlıdır. Benim için 'yeteri kadar' olgusu hiçbir zaman yeterli olmadı. Sanırım olmayacak da... Yani benim ağzımdan yıllar sonra bile 'ben oldum' cümlesini kimse duyamayacak. Duymasın da zaten. 

Hakkınızda araştırma yaptığımda, akademisyen olmak isterken, sahnelere transfer olup vokalistliğe başladığınızı gördüm. Nasıl gelişti bu durum?
Aslında tam olarak öyle değil. Okul yıllarımda çok çalışkandım. Özellikle de üniversitede... Okul birinciliğim bile var. Bu nedenle öğretmenlerim akademisyen olmam konusunda ısrar ettiler. Bir dönem ikna olmuştum. O dönemde lisedeyken başladığım vokalistliği, müzik sektörünün en önemli isimleriyle sürdürüyordum. Sahne önüne geçip solist olmak konusunda yeterli donanıma sahip olduğumu düşünmediğim için uzun yıllar vokalistlik yaparak kendimi geliştirmeye çalıştım. Hayatımın en önemli tecrübelerini, birlikte çalıştığım sanatçılardan edindim. Sahne adabını, seyirciyle iletişimi... Bugün gördüğünüz Hande olmamı sağlayan herkese teşekkür borçluyum. Beni ben yapan her şeye sevgi ve minnetle bakıyorum. 

 

"Şöhret uçucu bir şey,
önemli olan onu sürdürebilmek"

Müzisyen bir aileden geliyor olmasaydınız yine müzikle ilgilenir miydiniz?
Yedi kuşak müzisyen bir aileden geliyorum. Bizim ailede başka bir iş yapan kimse yok. Bu bir genetik miras. Bu aileden olmayıp yine de bu yeteneğe ve sese sahip olsaydım; tabii ki bu mesleği seçer yine sahnede olurdum. Bence insana verilen yetenek, içinde büyüttüğü ışığa benzer. Ne sınır ne de engel tanır. Bir gün bir anda ortaya çıkar ve sonsuza dek parlayarak etrafını aydınlatır.

Şöhret olmak sizi korkutuyor mu?
Çocukluğum boyunca anneannemde (keman ve ses sanatçısı Nursal Ünsal) ve annemde (Niran Ünsal) şöhreti izledim ve hiç korkmadım. Yetişmekte olan bir müzisyen olarak önümde iki güzel örnek vardı. Bana yol gösterici oldular. Onların ekseninde büyürken öğrenecek ve ders çıkartacak epey bir vaktim oldu. Adımlarımı sağlam atmaya, başarımı da hep yukarı taşımaya gayret ediyorum. Bütün çabam bunun için. Yani şöyle de diyebiliriz: Benim için sadece popüler olmak değil, hem popüler hem de kalıcı olmak önemli. Şöhret uçucu bir şey. Önemli olan onu sürdürebilmek.

Bundan sonra sırada ne var?
Şarkı verdiğim birçok isim var ama sürprizi kaçırmak istemiyorum. Yakın zamanda çıkaracaklarını bildiklerimi çıtlatayım. Tuğba Yurt’un albümünde iki şarkım var. Biri hareketli biri slow. Çağla‘nın yenisi de bir Hande Ünsal şarkısı olacak.

furkancanhazar@gmail.com

 
Toplam blog
: 140
: 151
Kayıt tarihi
: 20.08.16
 
 

Popular Culture ..