Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ocak '08

 
Kategori
Kültürler
 

Harflerle insan yüzü çizebilmek

Harflerle insan yüzü çizebilmek
 

Harfler ve yuz


Japonya da Çin harfleri kullanılıyor okuma ve yazma dilinde. Öğrenmesi zor olduğu için basite indirgenmiş şekilleri öğretilir çocuklara önce. HIRAGANA denilen yazma şekli. Sonra yavaş yavaş her yıl sayısı giderek artarak Çin harflerini öğrenirler. Sayısı mı ben de bilmiyorum. Ama bildiğim zor olduğu. Bir karekter bir kelimeyi ifade ettiği için eğer biliyorsaniz bir kitabı bir günde okuyup bitirebilirsiniz.

Bu kez size tanıtmak istediğim şey harflerle olusturulan insan yüzü. Harfleri tek tek okursanız HE NO HE NO MO NO JI. Resimde ekledim umarım bu kez resim çıkar. Bir önceki yazımda resim nedense çıkmadı. Neyse...

Bu şekil tüm Japonya da yöreye göre biraz farklı çiziliyormuş. Oğlum bu devirde benim eklediğim resimdeki gibi olduğunu, babasının söylediğinin eskidiğini soyledi:) Ben de yeni şekli ile çizdim.

Gençler daha sevimli hale getirip çiziyorlar.. Ne için mi kullanılıyor? Burada harfleri kullanarak şarkı ile çocuklara resim çizilir. Bu onlardan biri. Bir başka kulanılış şekli özellikle tarlalarda bahçelerde korkuluklara çizilen yüz. Bir başka kullanılışı var ki kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi derler ya onun gibi bir şey.

Anneler çocuklarını sütten kesmek istediklerinde bizde göğüse acı biber vs konulurdu bildiğim kadarı ile. Burada anneler bu resmi biraz daha koyu bir şekilde göğüslerine çiziyorlar. Çocuk korkuyor ve bir daha yaklaşmıyormuş göğüse. Ben kızımda denedim. Başarılı oldum.

Bana göre o kadar korkunç görünüşlü bir yüz değil. Siz ne dersiniz?

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..