Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Eylül '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Hasat zamanı

Hasat zamanı
 

Buraya ilk geldigim yıl hasat zamanının başangıcının olduğu dönemdi . Yıllardir eli kalem tutmuş ben hasattan ozellikle celtik hasadindan bihbaber katildim onlara. Konya Kiz Ogretmen okulunda okudugum icin Ankara Konya arasindaki ucsuz bucaksiz gorunen bugday basaklarinin denizini gormeye alismistim . Ama celtik nerede ise ilk kez karsilastigim bir olgu idi .

Evdekiler hasada gidince beni evde yalniz birakmak istemedikleri icin mi yoksa bedava ekmek yok demek icin mi bilmiyorum hasat icin uygun giysileri giydirdiler . Makine ile yapilan hasatta hala insan emegine gereksinme var . Ekim alanin darligi ve makinenin girme zorlugu oldugu koseleri tirpanla bicmek zordu once . Iki de bir " Oragi bacagina gecirme :)" uyarilari ile bazan kizgin gunes altinda , sabah bile gunes isigi yakardi, bazan cisil cisil yagan yagmur altinda calistim onlarla .

Hamile oldugumu bilmeden sapindan ayrilan tane dolu cuvallari kucuk kamyionete kadar tasidim. ama onca yorgunluktan sonra yemek yemek doygunluga neden oluyordu. Emegin karsiligi almak , alin terinin karsiligini almanin zevki .

Daha sonraki yillarda cocuklar kucuk olunca evde yemek hazirlamak vs gorevi nedeni ile hasada katilmadim . Esim kayinpederim ve kayinvalidem ve bazan akrabalar yardima geldi . Ama ilk urun SHINMAI denilen pirinci yemek bir zevkti, hala da oyle . Yeni urunden hazirlanan GOHAN in ( beyaz sadece suda kaynatilan pirincin )tadina doyum olmaz.

Biraz once sicil sicil yagan yagmurun altinda yurudum ve esimin ve babasinin hasat hazirligi yaptigi yere kadar gittim ve bicilmeye hazir basaklari resimledim .

Uretim zor is . Bir canak pirinc , bir dilim ekmek soframiza gelene kadar kimlerin emegi geciyor bilmiyoruz bazan yemeyip atiyoruz . Yazik oluyor . Isin icine girince canaktaki pirincin bir tanesi bile kalmayana kadar yemesini ve ekmegin kalan kirintisini atmamasini ogreniyor insan ve uretenlere saygi duyuyor .

Tum emekcilere selam ve sevgiler . Eli kalem tutan alinteri ile yasamini kazanan herkese selam sevgi . Insan yarari icin calisan herkese selam sevgi . Iyi pazarlar

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..