Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Necip Köni - Adana / TR

http://blog.milliyet.com.tr/necipkoni

21 Nisan '10

 
Kategori
Havacılık
 

Havacılık sektöründe gelişme ve uçaklar

Havacılık sektöründe gelişme ve uçaklar
 

B-727 ve THY


Merhabalar...

Sevgili dostlar ve arkadaşlar..!

Eskiden uçaklara binmek, öyle herkese kolay kolay nasip olmazdı. Ya bir fabrikatör, ya bir zengin tüccar, çiftci veya çok zengin bir aile olacaktınız. Zaten uçuş noktaları dediğimiz o zamanın hava alanları ise çok azdı. Uçaklar ise az sayıda olup pervaneli tiplerdi.

Örneğin şu anda, ADANA'dan İSTANBUL'a 1-Saat 20-Dakika olan uçuş zamanı, o zamanlar ise 3-saat de ancak İstanbul'a varılabiliridi, o da ANKARA- Esenboğa alanına inip benzin ikmali yaparak aktarmalı olarak gerçekleşiridi.

ADANA - İSTANBUL - NEW YORK ise şu anda, Adana'dan kalkış*07.00 Sabah, İstanbul'dan kalkş*11.00 Öğle ve New York'a varış ise Türkiye saati ile*22.00 Gece (Lokal ABD saati ile*15.00 Öğleden sonra) aynı günde 15- saatde ADANA- NEW YORK uçuş seyahatı gerçekleşebiliyor, o eski günlerde ise ADANA- İSTANBUL- AMSTERDAM veya LONDRA - NEW YORK uçuş seyahatı üç günde ancak gerçekleşebilirdi. Zira İstanbul'da ve Amsterdam veya Londra'da bir gece yatılarak konaklamak şartı ile...

Halbuki bugün, nerdeyse uçak seyahatleri bir otobüs seyahatı kadar kolay, ucuz , kısa zaman ve konforlu olarak gerçekleşebilmektedir.

Bu konuda ilgilenen arkadaşlar için şu bilgileride vermek herhalde yerinde olur. THY, 20 Mayıs 1933 tarihinde Savunma Bakanlığı'nın bir bölümü olarak Devlet Hava Yolları İşletmesi İdaresi adı altında Ankara'da kuruldu. O zamanlardaki ismiyle Devlet Hava Yolları İşletmesi, şimdiki adıyla THY 5 uçak ve 23 koltuk kapasitesi ile Ağustos 1933 tarihinde operasyona başladı.

1933 yılındaki filo :

2 adet King Bird (5 koltuklu)
2 adet Junkers F-13 (4 koltuklu)
1 adet ATH-9 (10 koltuklu)

1935 yılında Bayındırlık Bakanlığı'na, 1938 yılında ise Devlet Hava Yolları Umum Müdürlüğü adı ile Ulaştırma Bakanlığı'na bağlandı. İlk uluslararası sefer 1947 yılında Atina'ya yapıldı. 1 Mart 1956 tarihinde, şirket yeniden yapılandırılarak 60 Milyon TL sermaye ile Türk Hava Yolları Anonim Ortaklığı kuruldu.

THY, Mart 2006 itibarı ile 88 uçağa ve yaklaşık 11.000 kişilik bir işgücüne sahiptir.
Bugün olarak, THY uçak filosu ise ( 4 ) tanesi kargo olmak üzere toplam ( 134 ) adet dir...

2010 yılındaki filo :

* Airbus - 340 = 9- Adet

* Airbus - 330 = 7- Adet

* Airbus - 321 = 21- Adet

* Airbus - 320 = 22- Adet

* Airbus - 319 = 4- Adet

* Boening - 777 = 4- Adet

* Boening - 737-800 = 51- Adet

* Boening - 737-400 = 4- Adet

* Boening - 737-700 = 8- Adet

* Airbus - 310 - CARGO = 4- Adet

Evet, artık bu uçak yolculukları karayolundaki seyahatlere göre zaman ve para tasarrufu, konfor, daha az kaza bakımından çok kişi tarafından tercih nedeni olmuştur...

Şimdi size burada, Fransa'da uçan iki uçağın havada seyir halindeyken oluşmuş bir " Uçakların yarışı " şeklindeki uçuş similasyonunun temsili video gösterisini seyirlerinize sunarım...

UÇAKLARIN YARIŞI

<ımg height="95" alt="UÇAKLARIN YARIŞI" src="http://213.243.33.236/thumbnail/122/41000000001224519.jpg" width="130" border="0" ghmxy_src="http://213.243.33.236/thumbnail/122/41000000001224519.jpg">

http://videoazbuz.ekolay.net/videoParts/view.jsp?videoId=41000000001224519#set:0

Ayrıca da, bu konu ile ilgili olarak ( 15 ) adet fotoğrafıda aşağıdaki " Galerimde " bu yazımın eki olarak görüşlerinize ve paylaşımınıza sunarım efendim...

Sevgiler, selamlar ve saygılarımı sunarım...

NECİP KÖNİ - ADANA / TR

 
Toplam blog
: 298
: 8548
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

Necip KÖNİ - İnşaat Mühendisi olup, güzel sanatlar onun bir hobisidir. Resim yapmak (karakalem çalış..