Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Gonca Kılınç Ergülen

http://blog.milliyet.com.tr/kariyerkocu

01 Aralık '07

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Hayalden gerçeğe: Kariyer koçluğu

Hayalden gerçeğe: Kariyer koçluğu
 

Çocukluğumdan beri hayal kurmayı ve onları hayata geçirmeyi çok severim. Öyle ya da böyle, kısa ya da uzun vadede ama mutlaka gerçekleşmeli hayallerim, diye düşünürüm her zaman.

Bu yazımda da kariyer çizgimin ne doğrultuda olması gerektiğini ortaya çıkaran puzzle parçalarından ve resmin bütününden bahsedeceğim.

Yıllarca adını bile koyamadığım ama hep hayalini kurduğum bir meslek vardı. Bu mesleğin düşünsel çıkış noktası üniversite sınavına hazırlanan öğrencilerin yeteneklerine ve ilgi alanlarına hitap eden, yürekten sevebilecekleri ve dolayısıyla başarılı olabilecekleri bölümü seçme konusunda rehberlik hizmeti veren ciddi bir kurum olmamasıdır. Kimi sayısalı iyi olduğu için mühendislik okumayı tercih ediyor, kimi popüler alan işletme olduğu için onu okumak istiyor. Kimi üniversite ismine takılır kimi de ailesinin doğru bulduğunu okumak ister. Mesela ben ODTÜ'de eğitim almalıydım, çünkü ODTÜ'lü bir idolüm vardı. Hangi bölüm diye düşündüğümde dört bir taraftan bir sürü ses yükseliyordu ama tam olarak ne istediğimin bilincine varamadan tercihlerimi sıraladım. Ne yazık ki, üniversite sınavına hazırlananların çoğu da aynı benim gibi üzerinde fazla sorgulamadan seçim yapıyor.

Sonuç olarak ODTÜ, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünü kazandım. Daha önce açmak için düğmesine bile basmadığım bilgisayarla tanıştım. Anck tutkuyla bağlanamadım ona. Ben bilgisayarın işim değil, işimi yapmama yarayan bir araç olmasını istiyordum ama nasıl? Bu gibi düşüncelere ve sorulara sahip olan bir tek ben miydim? Hayır. Birçok farklı bölümlerde öğrenim gören arkadaşlarım da bölümleri ya da gelecekteki kariyerleri ile ilgili kaygılara, tatminsizliklere sahipti.

Diğer yandan üniversitelerin kariyer merkezleri, düzenledikleri aktivitelerde genellikle tanınmış şirketleri getirirler. Öğrenciler ise daha çok şirketlerin etiketlerine bakarak karar vermeye odaklanırlar. Popüler iş kollarını seçip olmazsa ileride değiştiririm diyerek seçimlerini yaparlar. "Neden kariyer merkezleri, öğrencilere bilgi ve yeteneklerini kullanabilecekleri, daha üretken, mutlu ve başarılı olabilecekleri iş kollarını seçme konusunda bir hizmet sunmuyor?" diye sorar dururdum üniversiteye başladığımdan bu yana.

O sırada düşüncelerim ve araştırmalarım beni İnsan Kaynakları Yönetimi'ne sürükledi ve sertifikamı aldım. Böylelikle en azından çalıştığım kurumda insanlara kariyerleri konusunda destek olabilirim, diyordum. 2001 ekonomik krizi ardından ülke toparlanamdan mezun oldum. İKcılar işsizdi, kurumlara göre mezun olduğum bölüm bu meslek için hiç uygun değildi, vs. Bunlar ve bir kaç kişisel meseleden dolayı Bilgisayar Öğretmeni olarak 5 yıl çalıştım.

Sorgulamalarım bitti mi? Hayır. Mesleğime tam olarak kendimi veremedim çünkü bilgisayara tutku ile bağlı değildim. Kariyerime başka bir yoldan devam etmeliydim ama nasıl? Okuduklarımdan ve duyumlarımdan yola çıkarak kendime bir Yaşam ve Kariyer Koçu aramaya başladım. Baktım ki farklı meslek gruplarından kişiler bu işi yapıyor. Benim yıllardır hayalini kurduğum ama sadece Psikolojik, Rehberlik ve Danışmanlık mezunu rehberlere yüklediğim işi. Puzzle parçaları birleşmiş büyük resmi ortaya çıkarmıştı. Yıllardır parça parça niteliğini sorguladığım, kurguladığım meslek benim mesleğim olabilirmiş. Yüreğimi, bilgimi, yeteneklerimi ortaya koyabileceğim mesleğimin adı: Kariyer Koçluğu.

Evet, ben meslek-kariyer seçiminin eşiğinde olan büyük kitleye dokunmak ve işinde başarılı, mutlu bireylerin sayısının artmasına katkıda bulunmak için bu işe yüreğimi koydum. Bir hayalim daha gerçeğe dönüştü.

Peki ya siz;

- Hayallerinizin ne kadarını gerçekleştirdiniz?
- Mesleğinizden % kaç memnunsunuz?
- Kariyerinizi değiştirmek ister misiniz?

Bu sorulara birlikte cevap arayabileceğimiz kulvarlarda buluşmak üzere...

Gonca Kılınç Ergülen

 
Toplam blog
: 4
: 1393
Kayıt tarihi
: 30.11.07
 
 

08.08.1978'de Eskişehir'de doğdum, ve orada büyüdüm. İlkokuldan itibaren hayalini kurduğum üniversit..