Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Kasım '12

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Hayallerim, emeğim, yolum.

Hayallerim, emeğim, yolum.
 

Denizde Bir Devekuşu


NEDEN ?

   Üç tarafı denizlerle çevrili yurdumuzun neden bu kadar az denizciye(amatör veya bu işi meslek olarak yapan) ve kıyılarının uzunluğu kıyaslandığında diğer ülkelere göre daha az tekne ye sahip olduğumuz hep konuşulur. Birçok dernek ,Yelken kulübü, kişi, kurum ve kuruluş bu konuda muhteşem çalışmalar yapmaktadırlar.Onları şahsım adına kutluyor ve saygıyla önlerinde eğiliyorum.
   Yelken ve tekne denildiğinde, ilk söylenilenler; ''benim o kadar bütçem yok, çok pahalı, ben fabrikatör müyüm?ooo!! onun direği benim yıllık kazancımı aşar, nereye bağlayacağım?, bu iş zengin işi'' veya buna benzer ifadeler olmaktadır.Basında ve televizyonlarda izlediğimiz deniz aşığı dostlarımızın çoğunlukla çocukluk yaşlarında denizle haşır neşir olduklarını duymaktayız. Deniz, Yelken ve Tekne konusunda ikinci yanlış düşüncemizi de bu ve bunlara benzeyen duyumlardan gelen algılamalar oluşturmaktadır.
    Hangimiz deniz kıyısında gezinirken gördüğümüz teknelere gıptayla bakarak iç çekmiyoruz; Ardından da yukarıda yazdığım ifadelere benzer bir ifade aklımızdan geçmiyor ki?

Amatör denizciliğin gelişmesi, sadece büyük ve pahalı teknelere sahip  olmakla gerçekleşmeyecektir. Kendi sınırlı bütçeleriyle gençlerin, denizi seven ama hala denize karadan bakanların küçük teknelerle denizde olması bu konuda daha hızlı yol almamızı sağlayacaktır. Özellikle okul çağındaki gençleri bu konuda teşvik ederek denizde olmalarını sağlayabilirsek gelecekte içlerinden deniz kahramanlarının çıkma oranı artacaktır.

    Yaşamımın büyük bir bölümünde (50 yıl), kafam kuma gömülü KARADAN DENİZE bakmıştım. Bundan böyle kafamı kumdan çıkararak DENİZDEN KARAYA bakmaya karar verdim. Deniz ile ilgisi olmayan değişik sektörlerde çalışarak devam eden iş hayatımı noktaladım. Ve arzu ettiğim deniz ve denizcilik hakkında bilgi edinmeye başladım.
   Devamlı ahkâm kesiyordum denizlerimiz neden böyle, neden benim ülkemde amatör denizciler az diye? Ahkam kesmeyi bırakıp birşeyler yapmalı dedim ve Her Mahaleye Bir Yelkenli nasıl edindirilir diye düşünürken; bunun düşünceden eyleme geçmeden olmayacağı kafama dank etti ve kafamı da artık kumdan çıkardığım için, kendi yaptığım DEVEKUŞU adlı yelkenli ile bu amaç için tek başıma 19 Mayıs 2012 tarihinde bir kıyı gezisine çıkmaya karar verdim.

  Burada sizlerle Devekuşunun yapım öyküsünü ve Tekirdağ dan -İzmir e yapılan gezinin anılarını paylaşıyor olacağım

 
Toplam blog
: 55
: 313
Kayıt tarihi
: 10.11.12
 
 

Yaşamımın büyük bir bölümünde , kafam kuma gömülü KARADAN DENİZE bakmıştım. Bundan böyle kafamı k..