Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Şubat '10

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Hayallerinin peşinden gitmek isteyenler için

Herkesin bir hayali vardır, tekrar başa dönseydim bunu yapmak isterdim dediği, ya da imkanım olsa yapardım diye iç geçirdiği.

Bu hayal, kişisel gelişim adına kişiyi "gaza getirici" bir telkinle karşılaştığı zaman ateşle barut misali bir patlama ortaya çıkabilir. Kişi, yıllardır uğraşıp kurduğu hayatı bir kenara bırakıp, yeni hayaline doğru koşmaya başlayabilir. Peki bu her zaman bu şekilde olmalı mı?

Hayalin arkasındaki motivasyon unsurları çok önemli. Ne için bunu yapmak istiyorsun? Bunu yapınca ne tip bir fayda sağlayacaksın? Süreç mi sana keyif verecek, sonuç mu, her ikisi de mi? Diğer insanlar bundan ne şekilde faydalanacak?

Eğer bir kişi, sırf daha fazla zevk ve keyif için bir hayal peşinde gitmeye niyetliyse ya da daha huzurlu bir yaşam için, kesinlikle iyi ölçüp tartmasını tavsiye ederim. Çünkü bu hayatta cenneti amaçlamak, ancak öbür tarafta gerçekleşebilecek bir sonuçtur. Tek bir istisna hariç. Hakiki iman hasleti. Ne demek istiyorum? Bir insan, yaratılış amacına uygun bir şekilde yaşamayı kendine düstur edinir ve olayların arkasındaki hikmetleri anlamaya başlarsa yaşadığı her şeyin kendisini Rabbine bir adım daha yaklaştırmak için birer vesile olduğunu görür. Ve bazen şer gibi görünen vesilelere verdiği ihlaslı tepkilerle, cenneti kazanabileceğini bilir. Ne gibi tepkiler? Musibet anında sabırlı olmak, öfkelenmemek, hüsnü zan etmek, sıkıcı olsa bile işini layıkıyla yapmak, anne-babaya saygı, iktisat etmek, yardım etmek gibi insan ve kul olmanın getirdiği güzellikler.

Tekrar konuya dönelim. Madem ki cennet öbür tarafta, buradaki iyi yaşam için hakiki paradigma iman paradigması, o halde hayallerimizde, bu iman ve salih amel ikilisi ile örtüştüğü ölçüde, peşinden gitmeye değer. Ama bu bile bir anda olmamalı. Sorumlu olduğumuz kişileri 2. plana itmeden gerçekleştirilmeli. Adım adım sabırla, mesai saatleri dışındaki zamanı en iyi şekilde bu yolda kullanarak temeller hazırlanmalı. Sonra da, Allah'ın izniyle ve tevekkülle doğru zamanın geldiği hissettirildiğinde bu yola girilmeli.

Rızk için kimseye muhtaç olmamalı insan, ama dünyayı da nihai hedef edinmemeli.

Buradaki amacımız Allahu Tealanın sistemini anlamak ve sistemdeki görevimizi ve yolumuzu idrak edebilmek. Bilmeye devam ederken uygulamak, uygulamaya devam ederken paylaşmak. İlahi amacımız doğrutusunda yarın bugünden bir adım daha ileride olmalıyız.

 
Toplam blog
: 39
: 757
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Mühendislik eğitimimden sonra (2002), örgütsel davranış alanında yüksek lisans yaptım (2005). 15 ..