Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Aralık '07

 
Kategori
İnançlar
 

Hayat windows proğramı gibi sürekli seçenekler sunuyor

Doğduğumuzdan beri karşımıza sürekli "birşeyler hakkında seçim yapmak""zorunluluğu çıkıyor.Önümüze çıkan seçeneklerden hep birini tercih etmek zorunda kalıyoruz.Bazen daha sonraki gelişmeleri yaşayınca tercihimiz için "iyi ki" veya "keşke" ile başlayan yorumlar yapıyoruz.

İsteğimiz tabii ki tüm tercihlerimizin sonunda "iyi ki " diyebilmek.Ancak bazen seçimlerimizde yanıldığımız da oluyor.Bu zamanlarda "tekrar başa dönebilsem" diyoruz.Bu mümkün olmuyor tabii.Ancak aynı olay tekrar başımıza geldiğinde artık o kunuda tedbirli davranıyoruz.Ya da bu tercihle bir yakınımız karşılaştığında O'na akıl hocalığı yapıyoruz.

Hayatta seçim yapma zorunluluğumuz hiç bitmiyor, bitmeyecek gibi de görünüyor.Arkadaşlarımızı, oturacağımız evi, giyeceklerimizi, yiyeceklerimizi, okuyacağımız okulu, evleneceğimiz insanı, yaşayacağımız şehri, tutacağımız spor klübünü , oy vereceğimiz insanları hep seçmek zorundayız. Bu örnekler uzar gider. Ancak bazen öyle seçimler yaparız ki bunlardan dönüş yoktur. Sonradan yaptığınız seçimden pişman da olsanız dönemezsiniz. Sonradan seçiminizin yanlış olduğunu düşündüyseniz ve dönüş imkanı yoksa "vicdan azabı"dediğimiz pişmanlık döngüsü başlıyor.

Ben şimdi hepinize yakın zamanda yapacağınız bir seçim için fikrimi söylemek istiyorum. Birkaç gün sonra Bayram. Herkes dini gerekliliği yapıyorum diye bir anda ihtiyaçtan çok fazla hayvanı kurban edecekler. Kendimden biliyorum. On daireli bir apartmanda bazen on daireninde kurban kestiğini ve o saatten sonra tanınmasa da yardıma muhtaç olduğu söylenen insan arama telaşı başladığını biliyorum. Bir anda et arzı çok fazla olunca talep de azalıyor ve burada etlerin hoyratça tüketilmesi başlıyor.

Ben sizlere haddim olmayarak şunu önermek istiyorum.B ir kurban için gözden çıkarttığınız bedeli okumaya çalıştığı halde büyük yokluk yaşayan yoksul bir çocuğa harcayın. Hem ülkemizin geleceğine bir çivi çakmış olacaksınız, hem iyilik yapmanın doyumsuz hazzını yaşayacaksınız, hem de yardım ettiğiniz evladımıza da faydanız olacak. İşin dini boyutu mu?Bana sorarsanız Yüce Allah bu niyetle yapacağınız hayır işinde sizlere bir hayvanı kurban etmekten çok daha fazla sevap yazacaktır.

Ne dersiniz?Bu bayramda tercihinizi "Bir Fakir evladı okutmak" tan yana kullanın. Pişman olmayacağınızı garanti ederim.

 
Toplam blog
: 11
: 1597
Kayıt tarihi
: 17.12.07
 
 

Çok sevdiğim askerlik mesleğinden 25 yıllık hizmet sonrası 2007 yılında kendi isteğimle emekliye ..