Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Ayhanın sesi ve kalemi

http://blog.milliyet.com.tr/ayhanicoz

04 Ocak '12

 
Kategori
Deneme
 

Hayata küsmüş ve ayrılık yaşayan bir adamın hikayesi

Hayata küsmüş ve ayrılık yaşayan bir adamın hikayesi
 

Bir hayat kurarsın hayallerinde... çocuklar koşar halı üzerlerinde, sevdiğinle koyun koyuna yatarsın. Gecen ve gündüzünle sevinçlisin. Her sabah daha da heyecanlısın çünkü sen kendinden sevdalısın.. bir dediği iki olmaz, her sözü bir emirdir senin için. Cebinde paran yoksa da hissetirmezsin üzülmesin diye çünkü çok sevdiğindendir. Çünkü senin için en kıymetli hazinendir. Sorduğunda her zaman ilk doğru söylerdim, sıkıştırsa kaçamaklarla ufak yalanlar söylerdim. Kafası önde değil dik olsun diye sefilliğimi belli etmezdim. Şeytanın işi ne, kör düğüm olurdu sözler!... Birbirine karışırdı. Her sözüm, her kelimem yalan olurdu... Güven denen duygu, sayesinde kendi uğraşısı ile onda, kendin de kaybolurdu. Hep hizmet için varsın yüreğinde işten çıkınca koşarsın yanına... bir istek, bir emir, elinden tutmak için, sevindirmek için, sevmek ve sevilmek için... Bazen yetişemezsin isteklerine, boyun eğersin sözlerine... Oturur sorarsın kendi kendine, salakça duygusalsın ya acaba beni gerçekten seviyor mu diye...

Zamanında koşardık ordan oraya, sabahımız olmasın diye beklerdik atari başlarında. Yüzüne bakınca canım çeker sarılırım dudaklarına, yatardım şevhetli kollarına.. Yuvarlanırdık halılarda, yatağımızda.. Sevgimizi yumak yumak ederdik, gözlerindeki ışıltı götürürdü sevdalara.... Mutluluk ve mutlu etmek oyun gelirdi bana, bazen dozunu aşar sıkıntı yapardım... Ona biraz sıkıldığımı, biraz hüzünlendiğimi, biraz çaresizliğimi yaşadığımda belirtmek istemez isemde yapamazdım.. Kelimeler çözülür, yalan olurdu, yaptıklarım çitrefilli olurdu. Kurtulmak için çareler arar daha da batardım diplere. O zaman çare olurdu bana, bir şekilde destek olurdu bana, o gün onu bir başka severdim, onun ağzından çıkan hakaretler, uyarı gibi gelirdi bana....

Güzel ve rahat yaşatmayı severdim... sevdiklerimle paylaşmayı severdim. Her gece onu düşünür çocuklarımla bütünleşirdim. Çiçeklere boğar sevgimi pekinleştirirdim. Doğum günlerinde (iki doğum günü vardı biri gerçek biri yalan) her türlü çılgınlığı yapardım. Evlenme yıl dönümü çocukların doğum günlerini ayrı ayrı kutlardım. Benim doğum günümde ne umursamazdım. Biraz küstüğü zaman pahalı hediyelere gömerdim. Çünkü onu sevindirmeyi, sevmeyi ve onla yaşadığım her anımı özlerdim. Bir an yanımdan ayrılsa korkardım, onu kıskanır ama belli etmezdim. Aklımca hiç sıkmazdım.. Çocuklar için, onun için bir şeyler yapayım diye çabalardım. Yorgun gelirdi işten, mutfakta yemek var yok dert etmezdim, yemek seçmezdim, bir kuru soğan bir ekmeğe razıydım... Hatta üzülmesin diye dışardan yemek söylerdim çünkü onu hep söylerim ya canımdan çok severdim. Her kızgınlığında, her öfkesinde.. her türlü hakareti ederdi, ama ben bir gün olsun hakaret ve saygısızlık etmedim sevdiğimdendir. O nu olduğu gibi sevmiştim, kabulümdendir.

Zaman oldu eli elime değmez oldu. Sıcacık koynumda buz gibi kadın oldu, ne yaptıysam laflarım dikkate alınmaz oldu. Her gün karşımda karım yok sanki bana bir yabancı oldu. Her sofrada boşanma bir yemek gibi lapa oldu. gecelerim bana haram yaşam ise helak oldu. Ama Allah beni kahretsin ki ne yaparsa yapsın onu seven tek benim yürek oldu. Sordum ona neden niçin böyle yapıyorsun diye ağlamayı bilmeyen ben adam döktüm gözyaşlarımı eteğine sevgi sözleri mırıldandım her gece ama neden yok sebep ise anlattıklarım, yaşadıklarımız. şimdi hayatımdan bir parça yüreğimden bir anı koptu. Her gün içimde fırtınalar esti... Duygusallığım ve sevgim boğazımda düğümlendi sözlerim kalem kalemim satır oldu mısralar ise dize oldu yalnızlığım tek arkadaşım sevgisizliğim ise aynaya bakınca kendim oldu. Polyannacılık oynarken, yanardağ gibi lavlar içimde kaynıyor, patlayacakmışcasına sıkıntı veriyor... hergün yaşadığım sıkıntı bana dert, bana hüsran, bana sanki rüya geliyor du. Kurtulmak istiyorum dertlerden ve içimdeki sevdiğimden. Kurtulmak istiyorum gelecekteki çekeceğim ezalardan.. Yüreğimi dolduracak, bana kucak açacak, bana benliğime can ve yoldaş olacak yeni bir sevgili istiyorum. Beni anlayacak, benimle sıkıntılara dert kadem basacak bir dost, bir arkadaş istiyorum. Ben tekrar hayallerimdeki kadınımı istiyorum...

Ayhan İÇÖZ

 
Toplam blog
: 105
: 295
Kayıt tarihi
: 08.12.11
 
 

Öyle bir zamanda yaşıyoruz ki artık ne kelimeler ne sözler ifadesiz kalmakta... Derimki şiir seve..