Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mart '22

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Hayatıma Kim Yön Veriyor?

Merhaba, 
 
  Kendi hayatımızı ne kadar yaşayabiliyoruz? Aslında ben kimim? Katı bir bedende yaşayan bir enerji miyim ya da sadece et ve kemikten oluşan bir beden miyim? Makro evrendeki mikro evren değil miyim? En basit haliyle yaşamsal fonksiyonlarımı yerine getiren bir bedenim var, bu beden aslında müthiş bir sistematiği olan bir yapı. Bir de düşüncelerim var, ki aslında  bedenin sınırlı yapısına rağmen, düşüncelerim sonsuzluk ile bağlantıda. Evreni, en basit örnek ile bir kek olarak düşünürsek, insan da o kekteki bir dilim olabilir. Hem o sistemin parçası hem de o sisteme dair her şeyi içeren bir yapı.
  Ben bu kadar eşsizken nasıl oluyor da oluyor, kendimi değersizleştiriyorum, içimde  ne cevherler saklı iken, bunları göremiyorum? En son ne zaman kendim için bir şey yaptım? Başkalarını anlamaya çalıştığım kadar kendimi anlamak için zaman ayırdım mı kendime? Kendimi yargıladığım ve eleştirdiğim kadar başkalarını yargılamamış olabilir miyim?
  Peki ya beni devamlı değiştirmeye çalışan bir dünya varken, ben nasıl kendim olabilirim? Kim olduğumu nasıl hatırlayabilirim? Bana hep daha fazlası empoze edilmeye çalışılırken, zayıf olmak ve hep genç görünmek devamlı bilinçaltıma türlü yollarla mesaj olarak verilirken ve herkes gibi değilsen, bunun tuhaf olma halinden dolayı kabul görmediğim için nereye ait olacağımı bulamazken, kendimi nasıl bulacağım?
  Kişinin kendisine uyanma süreci, hayatının gidişatından rahatsızlık duyması ile başlamıyor mu? Ya da uykuya devam ederek, başkalarının empoze ettiği hayatı yaşıyor. Görmeyen, duymayan hayatın kör noktalarinda ilerlemeye devam ediyor, kim olduğunu keşfetmeye çıkanlar ise, tek yön olan bir yolculuğa doğru yola çıkıyor. Yolu belirleyen senin seçimlerin...
  
  Bir başka yazıda buluşmak dileğiyle, 
 
  Hayalleriniz gerçek olsun...
 
Toplam blog
: 13
: 69
Kayıt tarihi
: 14.02.22
 
 

Merhaba, Erinç, ben. 1981, İstanbul doğumluyum. İngilizce Öğretmenliği Mezunuyum, Sosyoloji okuma..