Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Temmuz '07

 
Kategori
Mizah
 

Hayatımızdaki bazı anlamsız ifadeler

Hayatımızdaki bazı anlamsız ifadeler
 

Anlamsız ifadeler hep vardır. Mesela et yumurta için kasaba gidersiniz “Taze et, yumurta bulunur” yazısını genelde görürüz. Kasabın yada esnafın bayat yumurta, et satma ihtimali varmı dır? Var da ben bilmiyorum. Hadi fırın yazsa “taze ekmek bulunur” onu anlarım, çünkü bazı fırınlarda bayat ekmekte bulunabilir.

Telefonla konuşan birinin, telefonla konuştuğunu göre göre “Ne yapıyorsun?” diye sorsak, o da görmüyormusun der gibi “Telefonla konuşuyorum.”dese, siz de “ayy sizin telefon insanlarla mı konuşuyor” deseniz, karşınızdakini kızdırırsınız eminim.

Telefon da, chatte birine ne yapıyorsun deseniz genelde cevap “oturuyorum” olur. Çok sık verdiğimiz bir cevapdır. Mesela birine akşam evine gitmek istiyoruz “akşam size oturmaya geleceğiz”deriz. Herhalde gidip orada ayakta kalacak değiliz.

Doğu Karadeniz’de, nerelisiniz diye sorsanız bazen “orijinal lazım”. Vatandaşa göre orijinal laz olmayanlarda vardır.

Bu orijinal kelimesi, sanayide de sık kullanılır. Arabanızın bir parçası değişecek. Tamirci ise takacağı malzemeyi “orijinal yedek parça” diye tanıtır. Bu ikisi birlikteo olur mu? Parça orijinaldir ya da yedek parçadır.

Laf dedim de aklıma geldi, bir çamaşır reklamında çizgi film karakterleri miktoplar için “akın akın gelecekler, site kuracağım BACTERİEL RESİDANZ” diyor. Bakteri mikrop- hadi onu çocuklarımız vatandaşımız anlatyanilir de, “RESİDANS” kelimesini “kalınacak yer” demektir İngilizce de. Kaç kişi anlayabilir. Galiba bu reklamları yapanlar, herkesin entelektüel düzeyi yüksek, ileri derece İngilizce bilen insanlar olarak görüyor

Bir gün Istanbul’da başıma gelen bir olaydır. Belediye otobüsündeyiz, malum cep telefonu arabanın elektrik sistemini bozuyor. Neyse vatandaşın birine telefon geldi. Açtı vatandaş konuşmaya başladı. Can güvenliği korkusuyla arkadan biri dürttü. “Kardeşim bu arabalarda “cep telefonu ile konuşmak yasakdır, önce yazıyor görmüyor musun?” Vatandaşımız telefonda “Abi benim bu arabadan telefonla konuşmam yasakmış, sen konuş ben seni dinliyorum” dedi. Dürten vatandaş daha sinirlendi, baktı olacağı yok, adamın elinden telefonu aldı da, adam konuşmayı ancak kesti.

Neyse laf kalabalığı yapıp zamanınızı almayayım.

 
Toplam blog
: 718
: 2690
Kayıt tarihi
: 13.07.06
 
 

Tıp alanında doktor olarak çalışmaktayım, beyin cerrahi uzmanıyım..